Update Amerikaanse Tafeleend

Jan Hein van Steenis  ·  12 februari 2016  21:51

Nou jullie durven: die Amerikaanse Tafeleend zomaar dubieus noemen, hahaha! De correcte "gekke s" is overigens š (de ş is de turkse versie).

Lieven De Temmerman  ·  13 februari 2016  11:09

Voor Dušan's naam ga ik altijd even naar google :-)

Arnoud B van den Berg  ·  18 februari 2016  23:20

Zou deze eend maar serieus nemen: lees bijvoorbeeld Martijn Bots beschouwing op http://forum.waarneming.n... Met felicitaties aan Dennis, Wim en Dušan.

Steven Wytema  ·  19 februari 2016  11:24

Je hebt op zich wel gelijk Arnoud; tussen schrijven van dit stuk, plaatsen en de huidige stand van zaken (of mag ik al consensus zeggen?) zat flink wat tijd. Toen ik na dag 1 over een voor WP extreem zeldzame eend met beschadigingen moest schrijven was dit mijn beste 'gevoel'. Jij had destijds (8 februari) ook net met een Brit gesproken die het niet helemaal lekker zat toch?

Arnoud B van den Berg  ·  19 februari 2016  13:02, gewijzigd 19 februari 2016  23:25

Ja, klopt. Was in de VS op reis met een Brits commissielid dat in Engeland net een herziening van alle gevallen achter de rug had. De meeste werden daar afgewezen als (mogelijke) hybriden, en de eerste foto's van Groningen waren niet goed genoeg om zijn twijfel over hybride weg te nemen. Echter, de drie 'rafelige' handpen-punten (op rechtervleugel) waren voor hem niet een reden om aan een kooivogel te denken. Hoorde vlak voor thuiskomst ook de mening van een ander Brits ex-commissielid (Small): hij zag het als een goed geval, met een aansporing om direct te gaan kijken.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?