Dutch Birding-vogeldag - Lunteren, 6 februari 2016

Max Berlijn  ·  8 januari 2016  20:03, gewijzigd 8 januari 2016  20:03

o,o nu ga ik een pak op mijn broek krijgen betreffende zwerfgedrag van Lammergieren voor het bestaan van de Alpen populatie??..:-(

Jaap Denee  ·  14 januari 2016  15:06, gewijzigd 14 januari 2016  15:06

Ten tijde van het bestaan van de oorspronkelijke Alpen-populatie, bedoel je? Ja, die bui zie ik ook wel hangen... Maar anders kom je gezellig tussen Hans en mij inzitten? Zit je veilig. ;)

Davy Bosman  ·  24 januari 2016  14:00, gewijzigd 24 januari 2016  14:27

Bestaat de mogelijkheid en/of wil dat de lezing van Alström gefilmd wordt en op bv. youtube geplaatst wordt? Zoals hier bv.: https://www.youtube.com/w...

Jan van der Laan  ·  29 januari 2016  17:13

We hopen eigenlijk dat jij ook komt!

Davy Bosman  ·  30 januari 2016  10:47, gewijzigd 30 januari 2016  10:48

Hoedanook het zou toch wel leuk zijn als de presentatie van "identification of vagrant leaf warblers" wordt vastgelegd voor het nageslacht. Ook voor de aanwezigen is het leuk dat ze op hun eigen tempo kunnen herbekijken/luisteren wat Atstrom nu precies allemaal gezegd heeft. En de "socialites" gaan sowieso toch naar de vogeldag gaan voor de gezelligheid. Nu is dat nog maar enkel gebeurd bij de lezing van Peter De Knijff: https://www.youtube.com/w... Een man die natuurlijk de regie van zijn levensverhaal in strakke banen leidt! Zodat er geen misverstanden blijven bestaan over het belang ervan! Correct en intelligent man overigens!

Davy Bosman  ·  30 januari 2016  13:47, gewijzigd 30 januari 2016  13:47

Leo H. heeft achteraf nog serieus onder zijn voeten gekregen voor de slechte belichting! Zie hier en zap naar 2:15 voor Peter's tirade: https://www.youtube.com/w...

Peter de Knijff  ·  2 februari 2016  10:44

Het Stormmeeuwenverhaal wordt natuurlijk het hoogtepunt van de dag. Puur op DNA lijken het twee soorten. De Amerikaanse Stormmeeuw heeft veel verschillen in het mtDNA t.o.v. de drie oude wereld ondersoorten, welke genetisch niet te ontrafelen zijn.

Vincent van der Spek  ·  2 februari 2016  11:47

Nou, als het even kan die ook op video graag, net als het eerste verhaal van Per. Ik heb nog nooit zo gebaald dat ik verhinderd ben!

Eduard Sangster  ·  2 februari 2016  12:42

Vincent, is je tweeling jarig as zaterdag? ;)

Jelle Scharringa  ·  2 februari 2016  13:04

Davy, je komt otch wel??

Jelle Scharringa  ·  2 februari 2016  13:04

otch=toch

David Uit de Weerd  ·  2 februari 2016  20:10

Ja, Davy, kan je eindelijk die pint pakken met je naamgenoot ;-)

Jelle Scharringa  ·  3 februari 2016  16:29

Wij kunnen niet wachten.....

Wim Wiegant  ·  5 februari 2016  20:34

Hup, Davy ...!

Eduard Sangster  ·  7 februari 2016  08:27

Het was weer top geregeld mensen. Goede lezingen, stands en sfeer. Mijn complimenten!

Leo Heemskerk  ·  8 februari 2016  21:48, gewijzigd 8 februari 2016  22:02

Davy we hebben je niet gezien. Een echte filmer zal ik niet worden. Het is maar een gedeelte van de lezing. Hier is meer te lezen en te zien

Davy Bosman  ·  8 februari 2016  22:11

Merci Leo! Je bent een schatje! Ga dat eens op mijn gemak bekijken zèh! Ik heb er al eens doorheen gezapt en voor mij is het zeker goed genoeg!

Vincent van der Spek  ·  9 februari 2016  15:33, gewijzigd 9 februari 2016  15:34

Thanks Leo! Ook opnamen van Peter Adriaens en de andere lezing van Per Alstrom, opgenomen door Marc Plomp. https://www.youtube.com/u...

Davy Bosman  ·  9 februari 2016  16:21

Super! Wat een vlotte en sympathieke actie alweer van Dutch Birding. Een eer om er lid van te kunnen/mogen zijn! En kunnen we nu weer ambras maken ja! Begin mij ongemakkelijk te voelen!

Theo Admiraal  ·  9 februari 2016  22:53

Wie zal vandaag Davy Bosman zijn? Laat ik mezelf nader verklaren.... Afgelopen zaterdag werd en plein public de vraag gesteld of de echte Davy Bosman wilde opstaan. De aanwezige Belgen doken ineen. Betrapt! Het is ons nu helemaal duidelijk. Davy Bosman bestaat niet. Bij toerbeurt krijgt iemand, behorende tot een select groepje Belgische vogelaars de opdracht zich voor te doen als Davy Bosman. Zoals Jan van der Laan treffend zei, heeft er elke week iemand Davy Bosman corvee. Dit verklaart ook waarom de ene Davy verstand van voetbal heeft, de andere Davy veel weet van een obscuur Frans eiland en een derde Davy rare mailtjes naar Wim Wiegant schrijft. Ik ben blij dat het mysterie is opgelost.

Davy Bosman  ·  10 februari 2016  08:17

Die derde Davy zal ongetwijfeld wel 'onze Davy' zijn! Die laat weten dat Wim nu eindelijk mag stoppen zijn rare mailtjes effectief te beantwoorden! Hij wordt een beetje bang! De eerste Davy weet inderdaad veel over voetbal! De tweede Davy laat weten dat je op Ouessant in één week tijd de gehele soortenlijst van Vlie kan zien. Zoals iedere Nederlander best wel weet en dus hoezo obscuur! Voila Theo! ;-)

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?