Januari 2022

Edwin Russer  ·  25 februari 2022  09:08

Wim, de kwikstaart van Makkum/2004 is wel telbaar. Zie ook in gevalsartikel.

Jan Hein van Steenis  ·  25 februari 2022  13:24

De Kortbekzeekoet is op 4 februari gestorven: Storm Corrie blaast bijzondere vogel naar Texel

Jan Hein van Steenis  ·  25 februari 2022  14:05

Hoewel al langer aanwezig bleven de Bandijsvogel in Lancashire en de Pacifische Parelduiker in Wales in januari twitchbaar.

In Duitsland zaten een Witkopeend (in NL toch ook alweer tien jaar geleden) en een Kumliens Meeuw (verrassend genoeg in Münster).

Wim Wiegant  ·  25 februari 2022  16:52

Edwin: telbaar wel, maar eerder een lump dan een split...!
Jan Hein, dank voor de aanvullingen, die Duitse gevallen heb ik volgens mij niet op Tarsiger gezien...

Wim Wiegant  ·  25 februari 2022  18:01

Ik heb zojuist ook nog een (verlate) verwijzing naar een compilatie van foto's van de Vale Gierzwaluw bij Terneuzen van Jaap Kolijn opgenomen. 

Vincent Stork  ·  26 februari 2022  07:20

Klein bier misschien, maar de Grote Pieper die op 25 en 26 december aanwezig was langs de Moksloot op Texel was daar in januari ook nog aanwezig, in ieder geval t/m 30 januari

Ben Gaxiola  ·  26 februari 2022  09:31

Nog kleiner bier (als je het al bier mag noemen): een man Witoogeend verblijft al sinds december in Vlaardingen en omstreken. En, wees voorbereid, dit geldt ook voor februari, hoewel de laatste weken er een voorkeur voor Schiedam is.


Misschien vermeldenswaardig is dat het jonge mannetje IJseend dat al sinds november in de binnenlanden van Zuid-Holland rondtoert in januari in minstens vier gemeenten werd gezien (Barendrecht, Midden-Delfland, Zuidplas en Vlaardingen). Ook deze is in februari ook gezien, zij het voorlopig nog alleen in Vlaardingen. 

Jan Hein van Steenis  ·  26 februari 2022  10:11

@Ben: die IJseend geeft Wim wel de mogelijkheid eens iets onaardigs over een andere plaats dan Leiden te zeggen, aangezien hij één stad duidelijk vermijdt.

Wim Wiegant  ·  26 februari 2022  16:26, gewijzigd 26 februari 2022  16:28

Jan Hein, kom nou, van de grote steden die ik de laatste zes maanden heb bezocht (ik tel Prosperdorp niet mee), is Leiden de enige, en wel twee keer...!

Wim Wiegant  ·  26 februari 2022  17:09, gewijzigd 26 februari 2022  17:10

Ik weet niet goed hoe ik al het kleine bier nog moet verwerken... 
Volgende Terugblik zal ik beter proberen op te letten...!
In ieder geval bedankt voor de reacties...!

Jan Hein van Steenis  ·  26 februari 2022  20:44

@Wim: haha, ik bedoelde dat die IJseend Rotterdam vermijdt!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?