Geelsnavelduiker te Stellendam

Arie-Willem van der Wal  ·  25 januari 2022  22:36

Leuk verhaal! Helaas voor die duiker iets minder leuk afgelopen (waarschijnlijk).

Luuk Punt  ·  26 januari 2022  06:22

Heerlijk verhaal! Gelukkig was ik "in de buurt" en kon ik vrij snel naast Esther en Ken gaan staan om naar dit geweldige beest kijken. Dank voor het ontdekken en doorgeven!!

Eduard Sangster  ·  26 januari 2022  13:30

Altijd leuk, zulke ontdekkingsverhalen!

Max Berlijn  ·  26 januari 2022  15:38

Leuk verhaal. Zelf was ik er op de ochtend van de volgende dag. Zie hier een filmpje. De echte verslechtering van de conditie was tot 10.00 (toen wij vertrokken) niet echt merkbaar maar pas in de middag.

Willem Bosma  ·  2 februari 2022  13:21

Mooi verhaal over deze intrigerende ontdekking. Ik was met Folkert Jan Hoogstra in de buurt, we hadden de dag ervoor intensief gezocht naar de Bastaardarend in Kwade Hoek en omgeving. Helaas lukte het niet om deze 'basterd' te vinden. 

De volgende dag (die zaterdag) eerst naar Westenschouwen gegaan voor Humes Bladkoning en vervolgens naar de Grote Pieper bij het Veerse Meer. Onderweg naar de Grote Pieper kwam deze Geelsnavelduiker door. Na het zien van de pieper gelijk weer naar Stellendam om deze prachtige vogel te aanschouwen. Helaas was de vogel in niet al te beste conditie. Ik was redelijk verbaasd over het aantal vogelaars welke op deze melding afkwamen. Maar ja, zo'n unieke kans als deze krijg je ook niet iedere dag.

Later nog even de Amerikaanse Smient ingekopt. Een dag met Humes Bladkoning, Grote Pieper, Amerikaanse Smient en als hoogtepunt Geelsnavelduiker. De Bastaardarend waren we al bijna weer vergeten, het is weleens minder geweest ;) dank voor het doorgeven

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?