Oktober 2021

Gijsbert van der Bent  ·  19 november 2021  12:45

Leuk Wim! En een goeie samenvatting van dat Bonte Lijster-verhaal.

Ed van Boheemen  ·  19 november 2021  13:00

Mooi hoor Wim!! Dus jij bent het geworden!-) Ik denk nog vaak terug aan je uitgesproken verhalen (met dia's) op de DBA dagen!!!!

Hans Gebuis  ·  19 november 2021  22:35

Lekker stukkie Wim. Ben je met pensioen dat je hier tijd voor hebt? Ga zo door !

Wim Wiegant  ·  19 november 2021  23:29, gewijzigd 19 november 2021  23:41

Dank voor de complimenten. Ik ben inderdaad met pensioen, en heb hier tijd voor. Het kostte me wel véél meer tijd dan ik had gedacht, dat dan weer wel. 

Ik moet nog wel leren iets secuurder te zijn: geen aandacht voor Bonapartes Strandloper op Texel (tot 5 okt), Alpengierzwaluw over Moerdijk (4 okt, wel foto, geen tekst, terwijl die toch interessant genoeg was), Vale Gierzwaluw (26 okt Texel). Excuses aan de ontdekkers van deze soorten. 
Volledigheid is niet iets wat wordt nagestreefd, maar om deze gevallen zo in de kou te laten staan, dat was ook niet nodig. Het zal (hopelijk) niet meer gebeuren...!

Hans Gebuis  ·  20 november 2021  10:35

Ach kom..... er moet voor de lezertjes toch iets van zelfdenkzaamheid over blijven?

Wietze Janse  ·  20 november 2021  10:51

Mooi werk Wim, en inderdaad arbeidsintensief, des te meer waardering. En gelukkig, mijn ervaring, altijd kritische lezers die je aanvullen waar je wat gemist hebt, kan je dat altijd achteraf nog (laten) aanvullen 👍🏻

Edwin Russer  ·  20 november 2021  12:30

Complimenten Wim en ja, ik denk ook nog wel eens terug aan je legendarische jaaroverzichten op de DBA-dagen:-)).

Max Berlijn  ·  20 november 2021  13:14, gewijzigd 20 november 2021  17:29

Wim, super gedaan. Mooi dat je je vrijgekomen tijd hiervoor wil benutten. Ik hoop nog voor een lange periode👍. PS niets ten madelieven= ten nadele  (dank autocorrectie) de eerdere schrijvers, die waren ook zeer prettig leesbaar.

Bert de Bruin  ·  20 november 2021  14:48

Ôh, wat een prachtige uitdrukking, Max. "niets ten madelieven". Ik wou dat ik het bedacht had;-)

Jan van der Laan  ·  20 november 2021  16:26

Het is het tegenovergestelde van "Te wapen"! De jaren 60 komen weer terug!

Maarten Wielstra  ·  20 november 2021  16:31

Inderdaad heel vermakelijk geschreven, je doet het niet voor niets Wim! Incompleet is niet zo erg. Bruine Boszanger is ook niet zo interessant meer.

Max Berlijn  ·  20 november 2021  17:30

@ Bert :-)

Wim Wiegant  ·  21 november 2021  02:33

Uuhh, Bruine Boszanger is geen indiensoort.
Daar was in ieder geval nog over nagedacht... 

Joop Kooijman  ·  21 november 2021  07:29

Spelfoutje in de wetenschappelijke naam van de alpengierzwaluw. alba=melba

Rob Poot  ·  23 november 2021  18:31

Pensionado, een nieuwe kenmerktoestand, je hoeft nu geen soortje meer te missen ;)

Ruud van Beusekom  ·  23 november 2021  19:37

Leuk overzicht, Wim. Ik dacht nog, waar staat mijn Struikrietzanger, in onze tuin? Maar... ook geen indiensoort meer. Het moet niet gekker worden! De Amerikaanse goudplevier bij mij achter zat er t/m 19 oktober. 

Remco Hofland  ·  30 december 2021  00:18

Erg leuk geschreven Wim, ook mijn complimenten!

Enkele typo's: Gerard Ouweneel, toegegeven, de naam heeft wel wat weg van Gerald Oreel, en De Cocksdorp.

Wim Wiegant  ·  5 januari 2022  21:12, gewijzigd 10 januari 2022  13:33

Met excuses: ik heb de aanmerkingen op mijn spelfouten begrepen, en ik zou ze graag verbeteren. Alleen: het was de eerste keer voor mij, en ik kan de tekst zelf nog niet editen.

Zodra ik dat kan, zal ik de correcties
+  Tachymarptis melba ipv alba,
+  Gerard Ouweneel ipv Gerald Ouweneel,
+  De Cocksdorp ipv de Cocksdorp) zo snel mogelijk aanbrengen...

De spelfout in de voornaam van onze eminence grise is het ergste...!
Dank voor het aangeven...!

EDIT: Inmiddels gecorrigeerd...

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?