Orpheusspotvogel · 13-06-2020 · VRS Van Lennep (Kennemerduinen/ Bloemendaal) · Han Buckx

Jan van der Laan  ·  13 juni 2020  23:45

Prachtig zo'n Orpheus! Maar wie zijn Mark en Marcel? Het is voor de outcrowd ook wel leuk om de achternamen er bij te lezen ;-)

Gijs Woldhek  ·  14 juni 2020  04:24

Trektellen.nl-ringvangsten. 

Vincent van der Spek  ·  14 juni 2020  08:22, gewijzigd 14 juni 2020  08:24

Mee eens, Jan (van der Laan). Op trektellen is het op sommige posten nog cryptischer: initialen. 

Je wilt inderdaad niet verward worden met een voornaamgenoot! 

Resp. Broeckaert en Koster


Garry Bakker  ·  15 juni 2020  16:25, gewijzigd 15 juni 2020  16:31

Opdat werkgevers niet kunnen achterhalen waar ze mee bezig zijn terwijl ze 'thuiswerken', maar lastig als over 50 jaar iemand de data wil gebruiken en dan niemand meer weet wie Jan, Piet, JL, P, Q etc. zijn. Snap niet dat trektellen daar geen protocol aan hangt. Anderzijds is anonimiteit op internet een recht vanuit de privacywetgeving, maar een database met initialen en voornamen lijkt me vanuit langetermijnoptiek waardeloos.

Arnoud B van den Berg  ·  15 juni 2020  21:32

Initialen van personen verbonden aan ringstations zijn volgens mij, ook in de toekomst, makkelijk te achterhalen, eventueel zelfs via het vergunningenstelsel van het vogeltrekstation.

Wim Wiegant  ·  15 juni 2020  23:00

Als het waar is wat Garry zegt, dan is wat Arnoud zegt een echte spoiler...!

Jan Hein van Steenis  ·  15 juni 2020  23:40

Schuldig!

Mijn eigen naam kan men makkelijk achterhalen door de tamelijk onmiskenbare initialen met de naam bij de foto's te vergelijken...

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?