Roel, de volledige 55+ oude DBA hap scoorde lang geleden op een immens grote akker in de Flevo een schitterende zingende Roodkeel als een nieuwe soort.
Roodkeelpieper · 09-05-2020 · Azewijnse Broek · Roel Schwartz
Peter de Knijff · 9 mei 2020 20:03
Roel Schwartz · 9 mei 2020 20:25
Ha Peter,
Hahaha 55+groep, leuk om te horen. Nu een kwetsbare groep binnen de Twitchers-scene.
Jelle Scharringa · 9 mei 2020 20:51
Begint pas bij 65 + !
Peter de Knijff · 9 mei 2020 21:05
Twitchen? wat is dat.....
Gelukkig word ik binnenkort pas 64 Jelle, dus ik maak me geen zorgen.
Wim Wiegant · 9 mei 2020 21:26, gewijzigd 9 mei 2020 21:39
Bij mij (over drie weken 65, een dag later 65+) heeft het tot mei 1988 geduurd. Op (destijds) hun meest standvastige plek: de Eemshaven… Wel meteen drie.
Overigens is het min of meer opmerkelijk dat Roodkeelpiepers veel meer langs noord-zuid rivieren (Maas, IJssel) worden gezien dan langs oost-west rivieren (Rijn, Waal), zoals mij ooit is aangeduid door Rolf de By. Deze is een beetje een "grensgeval"...
Jan Hein van Steenis · 9 mei 2020 22:40
Aan de Rijn in Duitsland (net ten zuiden van het Azewijnse Broek loopt die weer noord-zuid) wordt hij ook wel regelmatig gezien.
Max Berlijn · 10 mei 2020 04:51, gewijzigd 10 mei 2020 04:52
Roel, gaaf, wat betreft dat zingen, dat is nagenoeg normaal bij de voorjaartrekkers die een tijdje blijven hier in zuid Zuid-Limburg (volgens mij in het voorjaar DE beste plek om deze soort regelmatig te zien).
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.
Forum spelregels
Dutch Birding Association beoogt met het forum in de fotogalerij de lezer een platform te bieden waarop informatief en inhoudelijk gediscussieerd kan worden over zeldzame en schaarse vogels. Het forum staat daarmee in het verlengde van het (semi-) wetenschappelijke karakter van het blad Dutch Birding.
Om het gebruik van het forum in goede banen te leiden, heeft Dutch Birding de volgende regels opgesteld: de moderatoren kunnen reacties verwijderen die
- een degelijke onderbouwing van de determinatie missen
- als beledigend of kwetsend kunnen worden ervaren door andere forumgebruikers
- off-topic zijn
- spam of reclame bevatten
- zij beschouwen als trolling
Auteurs die zich niet houden aan de bovenstaande regels krijgen een waarschuwing en bij herhaling van het overtreden van bovenstaande regels behoudt het DBA bestuur zich het recht voor om het account van de auteur te blokkeren.
De moderatoren hebben het recht om zonder opgaaf van reden, onder verwijzing naar de spelregels, reacties te verwijderen.
Erger je je aan het trollen van anderen, realiseer je dan dat met niet-reageren cq doodzwijgen het trollen het snelst stopt. Reageer niet! Sein de moderatoren in via foto@dutchbirding.nl, zodat zij gepaste actie kunnen ondernemen.