PS: Was er niet ook een geval in NL, of was dat een Sudan?
Arabische Goudmus · 23-01-2008 · Al Mansuriyeh, Yemen · Max Berlijn
Max Berlijn · 6 april 2020 11:09
Max Berlijn · 7 april 2020 05:05, gewijzigd 7 april 2020 05:16
Het Israël geval was van 7 t/m 10-08-16. De plaatjes linkjes op Netfugl openen niet (meer), maar hier is wel een plaatje te vinden. Ik weet niet of het geval geaccepteerd is. Blijkbaar is er ook een mannetje geweest in Koeweit in de winter 2010/11 die weer is “afgevoerd” van de A lijst aldaar (zie plaatje zelfde link). Hier een voor mij onbegrijpelijk filmpje waar er in ieder geval een wordt losgelaten (maar waar?). Het is een nomadische soort dus zou als dwaalgast moeten kunnen optreden op de rest van het Arabisch Schiereiland.
Gert Ottens · 7 april 2020 08:10, gewijzigd 7 april 2020 08:10
@Max: die Arabian Golden Sparrow bij Eilat is niet aanvaard. Hij wordt als escape beschouwd. Net als trouwens die recente Red-billed Teal, die in 1e instantie wel in categorie A was geplaatst. Ben ik ff blij dat ik die laatste destijds heb gedipped ;-)
Leo JR Boon · 7 april 2020 22:19
Ik heb in 1988 n mannetje gezien in Eilat. Had wel n misvormd voetje.... en niet aanvaard...
Max Berlijn · 25 juni 2021 09:36, gewijzigd 25 juni 2021 17:31
Een rijtje gave verslagen van Saudi Arabia waarvan die van Mei dit jaar er uitspringt met soorten die je niet makkelijk ziet in de nieuwe WP.
Max Berlijn · 27 juni 2021 04:48
en nog een nieuwe voor de WP.
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.
Forum spelregels
Dutch Birding Association beoogt met het forum in de fotogalerij de lezer een platform te bieden waarop informatief en inhoudelijk gediscussieerd kan worden over zeldzame en schaarse vogels. Het forum staat daarmee in het verlengde van het (semi-) wetenschappelijke karakter van het blad Dutch Birding.
Om het gebruik van het forum in goede banen te leiden, heeft Dutch Birding de volgende regels opgesteld: de moderatoren kunnen reacties verwijderen die
- een degelijke onderbouwing van de determinatie missen
- als beledigend of kwetsend kunnen worden ervaren door andere forumgebruikers
- off-topic zijn
- spam of reclame bevatten
- zij beschouwen als trolling
Auteurs die zich niet houden aan de bovenstaande regels krijgen een waarschuwing en bij herhaling van het overtreden van bovenstaande regels behoudt het DBA bestuur zich het recht voor om het account van de auteur te blokkeren.
De moderatoren hebben het recht om zonder opgaaf van reden, onder verwijzing naar de spelregels, reacties te verwijderen.
Erger je je aan het trollen van anderen, realiseer je dan dat met niet-reageren cq doodzwijgen het trollen het snelst stopt. Reageer niet! Sein de moderatoren in via foto@dutchbirding.nl, zodat zij gepaste actie kunnen ondernemen.