20 januari - 2 februari

Wim Wiegant  ·  5 februari 2020  22:11, gewijzigd 5 februari 2020  22:18

Het is weer geweldig …! Zo weinig te beleven, en toch zulk geweldig proza: 'plastic' favoriet,  een term die iedereen meteen in zijn actieve vocabulaire kan opnemen. Of je "op Texel niet dood gevonden zou willen worden", daar ben ik nog niet zo zeker  van... Als het zo is of moet zijn, hoop ik niet dat het naast een Flamingo is ...

In de glazen bol mis ik natuurlijk de Bronskoptaling. Kennelijk doet-ie het nog niet goed. 

Diedert Koppenol  ·  5 februari 2020  22:24, gewijzigd 5 februari 2020  22:25

Dank voor de complimenten, Wim. Maar, deze Glazen Bol voorspelt voor de volgende twee weken, Wim, dus maak je borst maar nat!

Jan Hein van Steenis  ·  5 februari 2020  22:25

Gelukkig bespeur ik geen cynisme, haha!

Voor de volgende periode heb ik alvast een op 4/2 ontdekte Zwartkeellijster in Kempele (Finland) in de aanbieding.

Edwin Schuller  ·  6 februari 2020  15:46

Ik mis de Amerikaanse Smient van Harlingen.

Diedert Koppenol  ·  6 februari 2020  17:52

Ik niet. Die is namelijk in deze periode ontdekt, waar Lonnie over schrijft. Prima en van toegevoegde waarde als men comments levert over gemiste soorten en foutief geschreven dingen, maar dan graag wel opletten. ;) Uiteindelijk beslissen Lonnie en ik ook welke soorten we opnemen en welke niet, maar dat staat hier los van.

Edwin Schuller  ·  6 februari 2020  19:29, gewijzigd 6 februari 2020  19:33

Mij allemaal best hoor, maar snappen doe ik het niet. Hij komt er niet in omdat 'ie ontdekt is in deze periode? Wat komt er dan wel in?

Of bedoel je te zeggen dat het zwemvliezen stukje alleen de "overblijvers" omvat?

Garry Bakker  ·  6 februari 2020  19:38, gewijzigd 6 februari 2020  19:39

Hij komt er niet in omdat hij ontdekt is na 2 februari, dus pas aan de beurt is in de volgende editie. 

Diedert Koppenol  ·  6 februari 2020  20:09, gewijzigd 6 februari 2020  20:10

Yes, het is een Terugblik, dus zodra je een editie leest, gaat die altijd over de twee weken voorgaande aan de uitgebrachte editie. De Glazen Bol gaat dan weer over de huidige/komende twee weken, dus dat is wellicht wat verwarrend, dat snap ik. Over twee weken kun je dus lezen over de Amerikaanse Smient van Harlingen. :)

Edwin Schuller  ·  6 februari 2020  21:05

Ok laat maar ik keek gewoon scheef. Ik dacht dat 'ie van 2 feb was. Zie nu pas 5 feb staan. Datum verkeerd gelezen. Goedemorgen!

 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?