Woestijnmus · 16-01-2020 · Merzouga, Marokko · Chris van Rijswijk

Chris van Rijswijk  ·  20 januari 2020  19:26

De grote maker van alle vogels had net de laatste hand gelegd aan de azuurmees en de klapekster en bedacht dat hij in diezelfde serie nog wel een mus kon maken. Waarom ook niet. Zo is ooit de woestijnmus ontstaan.

Zijn ze er nog? Jawel hoor. Zie mijn verslag...

Martijn Verdoes  ·  20 januari 2020  21:05

Mega-gave reportage Chris! 

Dušan Brinkhuizen  ·  20 januari 2020  22:34

Hele fraaie series idd.

Max Berlijn  ·  20 januari 2020  23:28

Heeeeel mooi Chris, zoals van je gewend natuurlijk. Iets zuidelijker is de soort wel algemener maar misschien lastiger te fotograferen.

Gijsbert van der Bent  ·  21 januari 2020  11:42

Gaaf man! Was ook eigenlijk wel de mooiste soort van mijn Marokko-reis, met natuurlijk die lelijke ibis. Er was wel sprake van verdringing door die vermaledijde iets grotere Huismus waar bebouwing (woonhuizen, hotels en dergelijke) de woestijn indrong.

Arnold Meijer  ·  21 januari 2020  18:16

Prachtige serie! Meester van de compositie.

Mooiste land waar ik geweest ben, helaas in de analoge tijd, dus alleen een bak waardeloze dia's over... :-)

Chris van Rijswijk  ·  21 januari 2020  18:23

Dank voor zoveel leuke reacties ;-)

Vr gr Chris


Gijsbert van der Bent  ·  22 januari 2020  11:30

Scannen Arnold! Voordat ze helemaal vergelen.

Peter de Knijff  ·  22 januari 2020  12:03

Bij Kodachrome 64 (je gebruikte toch niets anders?) is van vergelen geen sprake Gijs, en rag-scherp, ook na scannen. Helaas, vliegbeelden maken was toen geen optie.

Gijsbert van der Bent  ·  22 januari 2020  17:55

Bij elke lezing met lichtbeelden gegenereerd via een pc en een (meestal prut-)beamer, verlang ik naar de warme scherpte van die goeie ouwe dia's.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?