25 november - 8 december 2019

Ronald Messemaker  ·  11 december 2019  19:13

Altijd weer vermakelijk om te lezen Diedert.

Roel Schwartz  ·  11 december 2019  19:55

Erg mooi overzicht weer Diedert. Ik las echter dat de Gestreepte Vechtkwartel geschoten is en niet gevangen.

Diedert Koppenol  ·  11 december 2019  21:58

Dank heren! Oh ja, klopt Roel, dat was ik even vergeten. Maakt het verhaal weer wat minder rooskleurig helaas...

Wim Wiegant  ·  12 december 2019  00:01

… "de Schildraaf is nog steeds aan het bijkomen van zijn wereldreis in Leeuwarden", een hoogtepunt in de altijd vermakelijke verslagen …! Geweldig !

Arnoud B van den Berg  ·  14 december 2019  17:11

Gefeliciteerd met opnieuw een mooie aflevering.

Als je de uitleg van Roy over de Groene Fitis van Vlaardingen leest, (https://soundapproach.co.uk/song-and-call-identification-of-the-first-green-warbler-for-the-netherlands/ ), zal je vast het woord 'waarschijnlijke' weghalen bij de Vlaardingse Groene Fitis.

Mijn topsoort in deze periode (Kokardezaagbek) ontbreekt in jouw opsomming: was daar iets mis mee?



Diedert Koppenol  ·  14 december 2019  19:41, gewijzigd 14 december 2019  19:41

Dank Wim en Arnoud!

En, shit, die soort ben ik compleet vergeten! Wordt tzt toegevoegd.

Jelle Scharringa  ·  16 december 2019  10:36

Ja, weer een aardige locale influx van Kokardes deze winter. Ik heb er al 3 verschillende...

Frank Coenjaerts  ·  23 december 2019  10:22, gewijzigd 23 december 2019  13:07

Ach Jelle, dat is toch niet raar? Met de vele tientallen als escape aangemerkte exemplaren die afgelopen decennium vrij rond zwommen en de (zuiver) gepaarde "koppeltjes :)" uit Amstelveen, St. Maartensbrug, Ameland, Noord-Scharwoude, Heerde, Hoogmade en Woerden (het jaar voor het door SOVON gerapporteerde broedgeval in Mijdrecht), mag je toch minimaal verwachten dat de populatie hier aan het groeien is. Zeker als je daarbij de aanvoer uit de VS van de echte wilde exemplaren optelt (O.o?).

Jelle Scharringa  ·  23 december 2019  12:13

Alleen met de Buffelkopeenden gaat het iets minder hard, maar ja, die worden weer heel oud..

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?