Keizerarend – een mooi vervolg

Hans Bossenbroek  ·  4 oktober 2017  11:47

Leuk verhaal Wietze. Was inderdaad stressen, maar wat zat 'ie mooi te zijn in de populier! Voor wie de telescoop klaar had staan: bedankt voor de eerste blik op de vogel.

Toy Janssen  ·  4 oktober 2017  14:52, gewijzigd 4 oktober 2017  14:53

Geweldig dat de vogel is herontdekt en dat degenen die de vogel op de Brobbelbies gemist hadden hem alsnog kunnen zien, gefeliciteerd!

Edwin Russer  ·  4 oktober 2017  18:56, gewijzigd 4 oktober 2017  18:56

En dit plaatje

Jacob Lotz  ·  4 oktober 2017  19:23

En Remco wederom bedankt voor een keizerlijke organisatie!

Wim Wiegant  ·  4 oktober 2017  20:00, gewijzigd 4 oktober 2017  20:24

Ik heb het al ergens anders gemeld: vandaag de historische lancering van de single bird-app door Remco Hofland. Wat een geniaal idee, en wat een geweldig succes.  

Verder, maar niet minder gemeend, mooi verhaal Wietze, en heel erg leuk dat het zo snel is geplaatst.

Max Berlijn  ·  5 oktober 2017  06:44, gewijzigd 5 oktober 2017  21:24

“wordt het een uurtje still” is niet zoals onze auto (Leo Boon, Gerard Steinhaus, Gert Ottens en ik) het heeft ervaren. Nog nooit heb ik mijzelf zo opgewonden omdat we vier keer steeds seconden te laat arriveerden bij de gemelde vogel (en vergeet die 10+ minuten niet bij de Brobbelbies niet). De meest memorabele was toen we eerst wegreden en daardoor te laat terug arriveerden bij de vogel terwijl o.a. Theo Muusse hem gewoon in een boom zag zitten... De middenconsole en het plafond van mijn auto hebben het zwaar te verduren gehad. Het was soms echt “vrouwen kinderen en ligfietsen (hoop dat die het heeft overleeft) aan de kant”, en het feit dat Google maps en Ways elkaar gingen tegenspreken op de slingerende weggetjes hielp ook niet (die zachte bermen zijn verraderlijk lastig met een hoge snelheid) maar, eind goed al goed (dank good old Jan Wierda voor het vinden van de vogel zittend in een weiland) en excuses voor mijn optreden in dat uur..... De vogel blijkt na 13.08 te zijn verdwenen in een NO richting en is verder op de dag niet terug gezien. Ik gok dat we nog wel een vervolg krijgen.

Ton Eggenhuizen  ·  5 oktober 2017  08:32

Nou Max, het was niet alleen het interieur van je auto, ook de mensen die - dan helaas net te laat - hun telescoop aan je afstonden kregen het te verduren. Je drive was prachtig om te zien, maaruhhh al dat gevloek nb in het centrum van de Bible-belt....

Wel fijn dat jij - en ik schat in iedereen die er voor 13:00 uur was - het beest fraai heeft kunnen zien. De hectiek van de ochtend was in schril contrast met de haast serene twitch die ik 's avonds op de NOS zag.



Max Berlijn  ·  5 oktober 2017  18:30, gewijzigd 5 oktober 2017  18:32

Sorry Ton, je hebt gelijk ik heb me een beetje misdragen....maar eind goed al goed. Ik moet zeggen dat ik de stress welke gepaard gaat met de huidige laatste twitches (Seebohm’s, Keizerarend) steeds slechter kan handelen..

Ton Eggenhuizen  ·  5 oktober 2017  18:45

hoi Max,

had in je vorige stukkie al gezien dat je je verontschuldigde. En in de hitte van de strijd is het allemaal zeer begrijpelijk.

Wij werden op die plek (waar Theo ons staande hield en waar ik vervolgens de arend wonder boven wonder zittend in de boom terugvond) overigens heel netjes aangesproken door een moeder te fiets (met enkele dito voortbewegende kindertjes ) die eerst heel belangstellend vroeg wat er aan de hand was, en vervolgens vroeg of we elkaar niet konden aanspreken op elkaars weggedrag. Potverdikke, dat dwong wel respect af. Ik denk dat die mw zich toch ook al behoorlijk had opgewonden en dan zo rustig dat onderwerp te sprake brengend. Dat wil ik ook kunnen!!!

Marc Guyt  ·  9 oktober 2017  08:59, gewijzigd 9 oktober 2017  08:59

Ter info

De vergelijking tussen de Nederlandse en Italiaanse Keizerarend (Jan 2017) is nu te vinden op de Facebook pagina van AGAMI.

Analyse gemaakt door Nils van Duivendijk. Foto's van de Nederlandse vogel zijn van Michel Veldt en Edwin Winkel (waarvoor dank). Foto's van de Italiaanse vogel zijn van Daniele Occhiato.

Jan Hein van Steenis  ·  9 oktober 2017  21:28

Na een verkeerde beslissing vorige week woensdag (arend: zal wel te laat gaan vliegen en hoe leg ik dat op mijn werk uit) en nog eentje (misschien komt-ie nog terug, dus om 16:00 toch maar gaan rijden) had ik al gedacht/gehoopt dat hij dit weekend teruggevonden zou worden. Maar dan wel een beetje eerder dan om 16:15 op zondag... Mijn moeder vroeg me nog of ik geweest was ("Ik wil het er niet over hebben!")

Vandaag nog iets vroeger weg van mijn werk (eerst nog 20 minuten fietsen!) en na ruim twee uur een waardevolle "één-seconde-waarneming" vanaf de Rechterensweg. Gelukkig was ik ruim op tijd op de Postweg. Kan ik weer naar de DB-site zonder spontaan misselijk te worden, haha!

G.J.M. Kamphuis  ·  10 oktober 2017  11:01

Kan iemand mij vertellen hoe je in de App-groep komt ??

Wouter Puyk  ·  10 oktober 2017  12:07

Dat is te lezen op Dutchbirdalert van gisteravond.

G.J.M. Kamphuis  ·  10 oktober 2017  13:19

Dank Wouter


Wouter Puyk  ·  10 oktober 2017  16:57

René, u kunt door op de naam van de fotograaf te klikken in contact komen met een fotograaf en toestemming vragen voor gebruik/publicatie.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?