Collins Bird Guide app for Android v0.6.7

Hans Verdaat  ·  19 juni 2017  18:10

Komt er ook nog een Nederlandse versie ??

Met zo veel vogelaars in Nederland en Vlaanderen moet er toch een markt voor zijn?

Gert Ottens  ·  20 juni 2017  12:21

Geen idee, maar laten we hopen van wel!

Wouter van Pelt  ·  20 juni 2017  13:33, gewijzigd 26 juli 2017  16:01

Prima app idd. Niet al te veel hippe features maar wel de veldgids plus geluiden op je telefoon, dus altijd bij de hand.

Nadeel vind ik wel dat het niet mogelijk is de app te verplaatsen naar external memory (SD card), bijna 800 Mb op je interne geheugen is toch vrij veel. Laten we hopen dat dit in een nieuwe release wel mogelijk is.

EDIT: inmiddels na update wel mogelijk om de app naar SD card te verplaatsen

Janneke Kimstra  ·  20 juni 2017  14:46

Ik heb de iPhone versie en daarin zijn 2 talen in te stellen, wellicht dat dat in de android versie ook nog komt...

Mark Collier  ·  28 juni 2017  10:20

De taal van de app kan verandert in Engels, Duits, Frans, Noors en Zweeds. Dan is de hele tekst in deze taal.

Verder kan je de (1e en 2e) soortnamen veranderen waaronder Nederlands. Dus je kan kiezen bijvoorbeeld voor een Engelse talige tekst met de Nederlandse soortnamen erbij.

John van der Woude  ·  8 augustus 2017  18:34

Ik blijk de app meer te gebruiken dan ik vooraf gedacht had. Toch blijft het voordeel van het boek dat je meerdere soorten in één oogopslag kunt bekijken. In de app gaat alles (afgezien van de thumbnail-overzichten) apart per soort. Dus als je bijvoorbeeld snel de afbeeldingen van 4 of 5 tapuitensoorten in detail met elkaar wilt vergelijken, dan gaat dat niet met de app, althans veel omslachtiger dan in het boek, waar je immers gemakkelijk twee pagina's (dus zeker 6 soorten) tegelijk kunt bekijken.

Een voordeel van de app is dan weer wel dat je de afbeeldingen flink kunt opblazen (en ze blijven scherp). Dit is handig om een afbeelding van bijvoorbeeld een specifiek kleed aan meerdere mensen tegelijk te laten zien, bij een discussie of op een excursie.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?