Swarovski BTX: een uniek en vernieuwend product

Gunther Geeraerts  ·  4 maart 2017  12:33

De première gebeurt als eerste in Europa bij Sights of Nature te Brugge op 25 maart.Eeen eerste demotoestel zal kunnen bekeken worden!

Sander Haak  ·  4 maart 2017  14:39

Interessant ding, hiermee wordt mij ineens de lol van het modulaire concept duidelijk. Ik kan me voorstellen dat het bij langdurig gebruik (zeetrek) comfortabeler is dan één oculair, zeker met de hoofdsteun. Wat ik me afvraag: heb je nu door het gebruik van één lens wel een stereobeeld? Of kijk je met twee ogen naar hetzelfde "platte" beeld?

Door het gemis van de zoomfunctie en het wat hoekige design, zou ik hem niet snel kopen als vervanger van de monoculair module. Voor "erbij" is het wel een hoop geld 😧

Kees de Vries  ·  4 maart 2017  16:44

Je hebt wel een stereobeeld. Het voelt net alsof je door een verrekijker kijkt.

Marc Plomp  ·  4 maart 2017  17:06, gewijzigd 4 maart 2017  17:16

Als aanvulling, op 6 en 7 mei, tijdens het Wadden Vogelfestival op Texel (tevens Dutch Birding weekend) zal Swarovski aanwezig zijn om deze nieuwe telescoop en bijbehorende artikelen te demonstreren. Op 6 mei zijn ze zowel op Utopia als in het Vogelinformatiecentrum aanwezig en op 7 mei zijn ze in het Vogelinformatiecentrum aanwezig. Voor meer info over dat weekend zie www.vogelinformatiecentrum.nl/nieuws 

Rinse van der Vliet  ·  4 maart 2017  20:07

Mooi.

Kees, bestaat er ook al een rechte inkijk of alleen 45 gr.?

Kees de Vries  ·  4 maart 2017  21:42

Rinse. Alleen 45 graden inkijk.

Max Berlijn  ·  4 maart 2017  22:50, gewijzigd 4 maart 2017  22:52

Eens met Sander, voor (zee)trektellers een gaaf ding maar ik gebruik toch vaak mijn scoop in combi met zoom en digi/phonescoop hetgeen onmogelijk is in deze nieuwe combi? Ook errruggg prijzig overigens.  Ik verwacht nog wel een doorontwikkeling ervan overigens.

Ben Wielstra  ·  5 maart 2017  14:04

Ik neem aan dat dit gevaarte ook extra gewicht met zich mee brengt?

Johannes Jansen  ·  6 maart 2017  01:15

Ik wil er graag eens door piepen, want je moet het vast ervaren om het helemaal te vatten. Het lijkt me ideaal voor (zee)trektellers en om de stromen roofvogels in Batumi mee te tellen...

Marc Plomp  ·  6 maart 2017  08:38

Op 6 en 7 mei ben je van harte welkom in het Vogelinformatiecentrum tijdens het Dutch Birding weekend op Texel. Dan is het hele team van Swarovski hier om iedereen goed te informeren en dan kan je alles zelf uittesten in het veld. 

Leo JR Boon  ·  7 maart 2017  22:25

Het lijkt me helemaal niet praktisch om van links naar rechts te 'pannen', en andersom. Of valt dat mee??? Ik krijg het gevoel dat je mee moet lopen....

Jacob Lotz  ·  9 maart 2017  12:33

Het lijkt me dat je natuurkundig ook geen diepte kan zien? Je ziet misschien  meer omdat je twee ogen gebruikt. Ze kijken echter wel vanuit hetzelfde punt , wat het kijken in een derde dimensie onmogelijk maakt? (1 lens waar het licht in komt.)

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?