In memoriam: Marius Teeuw

Ed van Boheemen  ·  31 december 2016  13:23

Rust in vrede Marius. Wat hebben we een hoop mooie momenten beleefd! Ed.

Hans Gebuis  ·  31 december 2016  17:40

Heel mooi en indringend portret van een aardige vent.Dank.

Arnoud B van den Berg  ·  1 januari 2017  23:33, gewijzigd 2 januari 2017  00:42

Had het voorrecht Marius te leren kennen op onze reis in Marokko in april 2012. We vonden de laatste Woestijnmussen van restaurant Yasmina, twee onverwachte Alpenheggenmussen bij Oukaimeden en meer Seebohms Tapuiten en Atlasgrasmussen dan gewoon. We beleefden extra veel plezier aan Goendi's op de kliffen van Todhra en een Kameleon langs het meer van Ouarzazate. Marius heeft er een prachtig, met foto's geïllustreerd verslag over geschreven. Omdat het al april was, vonden we toen ook net-uit-het-zuiden-teruggekeerde Rosse Waaierstaarten. Juist bij een vogel van deze soort, maar nu op de Maasvlakte, kwam ik Marius op 20 september weer tegen. Hij vertelde me dat het helemaal mis was, ook al voelde hij zich best goed, en dat hem net was meegedeeld dat behandelen geen zin meer had. Probeerde hem op te beuren met het vooruitzicht op een spannende vogelmaand. Die middag nog zagen we samen een oranje Steppekiekendief de Vuurtorenvlakte van de Maasvlakte opvliegen. Het laatst spraken we elkaar een maand later, op dezelfde Vuurtorenvlakte, nu bij de Bergheggenmus. Wat ingetogen genoot hij volop, en zo zal ik me Marius herinneren. Zijn familie en vriendenkring wens ik veel sterkte met het verwerken van het verlies. Dank aan Embert en Marc voor het mooie in memoriam.

Laurens Steijn  ·  4 januari 2017  19:07

Ik had de laatste jaren vooral contact met Marius als cartograaf. Marius maakte de routekaartjes die bij de reizen staan. We waren indertijd op zoek naar iemand die dat kon maken toen Marius zich spontaan meldde. Zo heeft hij de afgelopen jaren 100-en kaartjes gemaakt die er stuk voor stuk prachtig uitzagen. Marius was er ook tijdens het afgelopen DB weekend en toen ik een lezing gaf over Cuba zag ik hem in de zaal zitten. Een mooie gelegenheid om even te melden dat het routekaartje, dat ik tijdens lezingen ook gebruik, gemaakt was door hem. Nadien sprak ik hem en hij vertelde dat hij uitbehandeld was. Het was bijzonder om te zien hoe hij zich berustte in zijn lot maar ook hoe fit hij nog oogde en gewoon mee ging vogelen. Marius, veel dank voor de kaartjes en de fijne samenwerking! Heel veel sterkte voor familie en vrienden 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?