Landelijke Big Day 13 mei 2016

Martijn Verdoes  ·  31 mei 2016  10:26

Heel stoer heren! Gefeliciteerd! 
Waanzinnig efficiënte route. En het is niet dat jullie veel geluk hebben gehad, maar jullie hebben gewoon weinig pech gehad (afgezien van een kapotte auto dan...)! Strakke voorbereiding. Sterker nog, met wat geluk hadden jullie er zo nog wat soortjes bij gesnoept! Heel stoer! Of had ik dat al gezegd...?

Willem Wind  ·  31 mei 2016  11:02

Gefeliciteerd met jullie monsterlijke aantal mannen! Wat een bak!

David Uit de Weerd  ·  31 mei 2016  14:07

Mooi verslag; prachtig resultaat, gefeliciteerd!

Steven Wytema  ·  31 mei 2016  16:35

Gruwelijk mannen, dik gefeliciteerd. Dat de 200-grens ooit nog eens doorbroken zou worden was onvermijdelijk, maar dat jullie je concurrentie slechts 1 jaar hebben laten genieten van hun Big Day record , is petje af. Wat velen niet beseffen is hoeveel ervaring en hoeveel tijd (vrouw en/of kinderen zijn eigenlijk niet te combineren met een big day) de voorbereiding in beslag neemt. Wat 'in the end' mee moet zitten is het weer, en wat mazzeltjes. Ik ben benieuwd wie de uitdaging aangaat!

Luuk Punt  ·  31 mei 2016  16:54

Tof en stoer mannen!

Van harte gefeliciteerd met dit fantastische record!

Jan Hein van Steenis  ·  31 mei 2016  18:29

Mooi verhaal, loon naar werken en vooral het fietsenplan vind ik geniaal. Het nut van assistentie in het veld is ook duidelijk. Je moet toch niet al teveel op de nietsvermoedende waarneming.nl-gebruiker vertrouwen (zeker niet op een werkdag).

Max Berlijn  ·  31 mei 2016  22:51

Gaaf hoor, een nieuwe generatie neemt over en zet er zo maar even 15!! bovenop Jan, Leo, Will en Roy/Roelof!

Sander Bot  ·  1 juni 2016  01:33

Ronduit spectaculair heren, gefeliciteerd!!!

Jelle Scharringa  ·  1 juni 2016  13:27

Ja geweldig!

Ik had eigenlijk niet verwacht dat de 200 plus haalbaar was.

Wie gaat hier nu nog overheen of wordt het zo'n Powell verspring record wat heel lang blijft staan?

Wim Wiegant  ·  1 juni 2016  20:49

Heel mooi verhaal, prachtig record ...!

Folkert Jan Hoogstra  ·  3 juni 2016  10:55, gewijzigd 3 juni 2016  10:56

@Max: 14 soorten. Jan en co haden 187.

Tevens heeft Jeroen een topic geopend op waarneming.nl met een overzicht van alle Big Days. Mochten jullie nog toevoegingen hebben zou dat gewaardeerd worden

Jan van der Laan  ·  7 juni 2016  16:36

Gefeliciteerd! Dat de 200 haalbaar was had ik wel verwacht, echter niet zo snel al. Heel belangrijk is hier duidelijk tussen de regels te lezen dat de route al in de winter(s) er voor is bedacht. Maar zoals Steven al zegt, alles moet dan wel meezitten. Ben benieuwd of het Europese record gehaald kan worden. Dat is c 204 soorten meen ik. In noord Spanje gehaald.

Folkert Jan Hoogstra  ·  8 juni 2016  11:49, gewijzigd 31 oktober 2016  13:00

Pfoe dan waren we daar dichtbij zeg. Heb je daar mee info over Jan? Wordt dat ergens bijgehouden en is daar bijvoorbeeld ook een soortenlijst van?

edit: record staat inmiddels op 217. Zie:

http://surfbirds.com/cgi-bin/surfbirds/display.cgi?list=list76&lowVal=0&highVal=49


Tramuntana Birding Team: Ponç Feliu, Joan Carles Gimisó, Jordi Sargatal, Oriol Clarabuch, Deli Saavedra and Aleix Comas
www.tbt.cat
Catalan 217 29-4-16 in Catalonia (Spain). New European Record, 13 over last year. No use of tape recordings

Folkert Jan Hoogstra  ·  10 augustus 2017  13:24

Het Europese record is blijkbaar dit voorjaar op 230 soorten gezet

Folkert Jan Hoogstra  ·  6 februari 2020  08:16

Wat we al hadden voorzien is dan toch gebeurd: Grote Canadese Gans is van de Nederlandse lijst afgevoerd: CDNA besluiten winter 2020

Het record is dus nu 200 soorten + 4 c categorie soorten

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?