Dutch Birding · Review SWAROVSKI OPTIK NL Pure 14x52
René van Rossum
·
11 oktober 2025 13:22, gewijzigd 11 oktober 2025 13:22
Bij het waarnemen tijdens zeetrek zou ik nooit de 14x52 gebruiken, maar altijd de Swarovski ATX 30-70x telescoop gebruiken (zeer handig en fraai inzoomen !). Dan kan je de soort makkelijker op naam brengen … met de 14x is dat aan zee toch vaak niet haalbaar.
Voor landtrek met een 14x zou het handig zijn, maar dan natuurlijk niet op statief (onhandig en zinloos zelfs). Zelf gebruik ik de Swarovski 10x52 (zonder zo’n hoofdsteun) die werkelijk B R I L J A N T is ❗️
Ik wacht nu alleen nog op een telescoop van Swarovski waarmee je met een simpele druk op een knopje op de scoop een foto maakt en die dan gelijk in de cloud staat 🙂
Patrick Bouthoorn
·
17 november 2025 12:57, gewijzigd 17 november 2025 12:57
Swarovski komt met een nieuwe gestabiliseerde telescoop. Een 14-35x50mm. Weet niet of hier een markt voor is. Er zou later mogelijk een 60mm uitkomen.
Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.
