All Birds Colombia

Vincent van der Spek  ·  30 januari 2017  20:31

Goede recensie, Gerjon! Opdat we op deze site maar uitgebreide recensies blijven plaatsten, want al die korte stukjes op veel andere sites zeggen vaak zo weinig.

Wat is dat trouwens toch dat bij al die vogel-apps Android zo vaak genegeerd wordt?

Gerjon Gelling  ·  30 januari 2017  22:17

Dank je Vincent,

Dat apps vaak eerst of alleen voor Apple beschikbaar komen heeft o.a. te maken met de kosten, opbrengsten, eenvoud en beschikbaarheid van ontwikkeltools en het aantal schermformaten waarvoor een app ontwikkeld moet worden. Die spreken allemaal in het voordeel van Apple. Maar er is een kentering waar te nemen, dus er is nog hoop.

Op nu.nl is ooit een artikel verschenen waarin dat vrij duidelijk werd uitgelegd. Heb ik nog even opgezocht. (Klik hier voor het artikel).

Jan Hein van Steenis  ·  30 januari 2017  22:57

Hoe kan dat nou?

Onderschrift foto: “Taping” the Perija Thistletail (Schizoeaca perijana) with the app in Colombia (Perija Mountains, 25 October 2016, photo: Remco Hofland).

Lopende tekst: There are only a few species of which no sound recordings are included in the app, like Perija Thistletail (Schizoeaca perijana)

Geen geluiden van XC hoeven downloaden is natuurlijk heerlijk (ik ga van de zomer naar Peru...), alhoewel ik Colombia nu wel haast compleet heb. Jammer dat je er de afgrijselijke platen van Restall bijkrijgt!

Gerjon Gelling  ·  30 januari 2017  23:57

Scherp Jan Hein!  Dank. Foutje, dat kan inderdaad niet. Ik laat er een andere tekst onderzetten. De foto was dus te mooi om waar te zijn in relatie tot dit stuk.

Kees (C.J.G.) Scharringa  ·  25 februari 2018  15:36

'A light-weight, easy to carry and also a good quality guide for Colombian birds is not yet available'. Gerjon, deze zin verbaast mij een beetje. Net terug van vier weken Colombia, heb ik mij uitstekend vermaakt met the 2nd edition van de 'Field Guide to the Birds of Colombia', McMullan and Donegan, 2014. Alle soorten staan er in, platen zijn bruikbaar (met aanwijzingen voor determinatie) en de taxonomie is redelijk bij. Alleen voor de Hummies en de Tyrant Flycatchers heb ik zelfs iets digitaals gemaakt aan de hand van HBW-Alive.
Wij hadden gedurende de hele trip gidsen (totaal vier) van Multicolor Birding. 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?