February 8 - 15

Ben Wielstra  ·  16 februari 2016  13:17, gewijzigd 16 februari 2016  13:21

Gaaf, Borneo is geweldig! Die White-head's Broadbill wil ik nog wel eens beter zien en de Hose's daar heb ik nog heel wat appeltjes mee te schillen. Fout fotobijschrift: die Diard's Trogons zijn Scarlet-rumpeds.

Garry Bakker  ·  16 februari 2016  14:16

Tnx Ben, fijn dat er na 700 views ook nog iemand scherp is :)

Rinse van der Vliet  ·  16 februari 2016  18:19

Whitehead's Broadbill Ben. Een witte kop hebben ze niet, maar White-headed zou in geval van een witte kop beter zijn geweest. Zie https://en.m.wikipedia.or...

Ben Wielstra  ·  16 februari 2016  19:47

Ik ben me er van bewust, geen idee waarom ik daar een streepje heb gezet.

Wim Wiegant  ·  16 februari 2016  20:32, gewijzigd 16 februari 2016  20:35

"Some people are not worth saving I guess ...", het soort zinnetje waarmee je een twitteroorlog kunt ontketenen.... Verder weer een geweldig en meeslepend verhaal, hoor!

Rinse van der Vliet  ·  16 februari 2016  20:42

Arjan doet dat niks, hij heeft lef, altijd gehad. Ik was al bang dat Ben m n kop eraf zou hakken om een koppelstreepje.

Jan Hein van Steenis  ·  17 februari 2016  09:02

“Fructiferous birds” vind ik wel geinig: tussen het plukken en doorslikken zijn ze inderdaad vruchtdragend.

Jurgen van der Meer  ·  17 februari 2016  11:23

Prachtig verhaal met prachtige foto's. Heb hele goede herinneringen aan deze plekken met Bornean Wren-Babbler, Giant Pitta, Crestless Fireback en Helmeted Hornbill. Jaloers op Banded Kingfisher die ik nog steeds niet heb. Veel succes mannen op de mainland Malaysia.

Ben Wielstra  ·  17 februari 2016  12:50

Crestless Fireback? Da's een goeie! Die Banded Kingfisher van Borneo wordt niet alleen door Birdlife van de rest gesplit. Ik heb alleen maar een vrouwtje gezien, maar die ziet er net zo uit als in de rest van de range.

Max Berlijn  ·  21 februari 2016  08:28, gewijzigd 21 februari 2016  08:30

Hij loopt inmiddels wel nominaal achter op Noah, maar volgt wel een andere route natuurlijk. Ik neem dus aan dat dit is ingecalculeerd?

Steven Wytema  ·  21 februari 2016  10:30

Op dit moment zat Noah in Zuid-Amerika, waar de soortenrijkdom hoger ligt dan in Azië. De updates op birdforum en forum wrn geven daar ook wel een inkijkje in, maar het kan natuurlijk ook per dag variëren (regen/mist/transport ellende etc)

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?