Dutch Birding

Fotogalerij · Bijeneter · 23-05-2025 · NW Spartelmeer, Kennemerduinen, Bloemendaal, Noord-Holland · Arnoud B van den Berg

Arnoud B van den Berg
 ·  24 May 2025  10:18, gewijzigd 29 May 2025  17:30

De meeste leken op basis van de groene in plaats van blauwe handpendekveren eerstejaars (2kj). Ze worden de laatste dagen niet meer gemeld: verder getrokken, naar ontoegankelijk duingebied verhuisd, of geheim gehouden? Misschien betreft het hier de broedvogelgroep van Lauwersmeer van vorig jaar: die zijn daar nog steeds niet gearriveerd, begrijp ik.

Wim Wiegant
 ·  1 June 2025  15:13, gewijzigd 1 June 2025  15:16

Ik heb de indruk dat alle waarnemingen van de Bijeneters van de laatste tijd in de Kennemerduinen zijn "verborgen" - op waarneming.nl.  Ik neem aan dat dat betekent dat ze mogelijk aan het broeden zijn geslagen. Weet iemand de waarnemingen nog? Mail graag naar wim.wiegant@dutchbirding.nl... Ik wil ze alleen maar in de DB Terugblik opnemen, en heb daar verder geen kwade of fotografische bedoelingen bij...

Jan Hein van Steenis
 ·  21 August 2025  09:33, gewijzigd 21 August 2025  09:33

Ik kan niet bij het Belgische overzicht reageren, dus dan maar hier: ik vond het wel heel verrassend dat er in Vlaanderen nergens Bijeneters broeden. Te weinig zandgroeves?

In NRW waren er zelfs broedgevallen in het Ruhrgebied (maar daar worden in het buitengebied aardig wat kuilen gegraven – het zal niemand verbazen). Op een (ook voor mij) geheimgehouden plek werden er 32 gezien.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?