Vale Gier · 23-02-2018 · El Castillo, Monfragüe National Park, Spanje · Marc Guyt

Dušan Brinkhuizen  ·  11 januari 2024  23:12

Salto del Gitano daar vlakbij is ook een top plek!

Michel Veldt  ·  11 januari 2024  23:56

Nooit eerder (of sindsdien) zag ik Vale Gieren op een indrukwekkender manier dan waar deze foto gemaakt is. Vale Gieren op bijna arm-lengte boven je hoofd zien langszeilen is iets dat iedereen een keer mee zou moeten maken. Een enkeling leek het soms uit nieuwsgierigheid te doen zelfs. Klim hiervoor wel naar het hoogste punt van het kasteel.

Andere uitzichtpunten rondom het kasteel zelf geven weer hele andere perspectieven, bijvoorbeeld aanvliegend naar de nesten, ook heel gaaf! 

Marc Guyt  ·  15 januari 2024  19:35

Michel, helemaal mee eens. Castillo de Monfragüe is ook mijn favorite plek voor de 'full-vulture-experience' en het fotograferen van (vale) gieren. Zeker vroeg of laat op de dag. Komt ook terug in mijn blog wat ik over vale gieren heb geschreven voor vogelbescherming

Jorrit Vlot  ·  19 januari 2024  14:27

Fantastische plek inderdaad, al heb ik zelf in een paar bezoeken de gieren nooit echt mooi dichtbij gehad.
Afgelopen voorjaar hadden we fantastische Vale Gieren langs de Route de Crêtes bij Gorges du Verdon (Zuid-Frankrijk), vaak binnen enkele meters langsvliegend. Ook Monniks en Aasgier.

Paar jaar eerder in de Spaanse Pyreneeën een geweldige plek gevonden bij Salto de Roldan waar ze vooral 's ochtends als ze vertrekken fraai langs zeilden, alleen niet geschikt met kleine kinderen en mensen met hoogtevrees...

Marc Guyt  ·  19 januari 2024  21:44

Super gaaf Jorrit!



Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?