Dark-sided Flycatcher on Herdlevær, Norway, in October 2023

Sybrand de Bruin  ·  21 oktober 2023  08:45, gewijzigd 21 oktober 2023  08:47

Een heerlijke vondst natuurlijk. Was een genoegen om, helaas op afstand vanuit Nederland, enigszins te helpen bij het op naam brengen. MFM, een heel romantische soort waar je eigenlijk nooit aan denkt te kunnen vinden wanneer je (daar in Noorwegen, of elders in de WP) aan durft te denken.

Jan van der Laan  ·  21 oktober 2023  12:15

Goed gedaan, Bert! Hopelijk komt de vogel nog deze kant op. Sybrand die hem vindt bijvoorbeeld.

Wim Wiegant  ·  21 oktober 2023  20:11, gewijzigd 21 oktober 2023  20:12

Wat een heerlijk verhaal...! 
En, laten we maar eerlijk zijn, wat een romantische vogel.
Gefeliciteerd met deze ultraknaller, én met het mooie verhaal erover...! 

Gijsbert van der Bent  ·  22 oktober 2023  12:28, gewijzigd 22 oktober 2023  12:29

Zeker een romantische vogel. En eentje waarvan de Nederlandse naam toch echt mooier is dan de Engelse: Roetvliegenvanger! Goed beschouwd zijn die Engelse namen toch ook vaak raar als je ze letterlijk vertaalt. Dark-sided?

Dušan Brinkhuizen  ·  25 oktober 2023  20:04

Petje af Bert et al.!

Bert de Bruin  ·  31 oktober 2023  08:05, gewijzigd 31 oktober 2023  09:22

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, veelal buiten dit forum om. Ik heb hem nu ingediend bij de Noorse commissie (NSKF) en het artikel voor Vår Fuglefauna geschreven. Gelukkig heeft Frode Falkenberg er leesbaar Noors van gemaakt;-)...hier de netversie

Wim Wiegant  ·  2 november 2023  15:50

Nog een vraagje, Bert:  ben je nog Nederlander, of ben je nu Noor, en ben je een voormalige Groninger...? Ik moét het nu weten...! En Julian Bell, is dat een Noor, of heeft hij een andere nationaliteit. 

Allemaal (korte) vragen, die zonder antwoord niet goed behandeld kunnen worden in het DB Terugblik-maandoverzicht...


Bert de Bruin  ·  2 november 2023  19:35

Wim, ik ben nog steeds Nederlands (en voormalig Groninger) en zal dat ook wel blijven.  Julian Bell is een Engelsman. Succes met je overzicht, ik lees het altijd met genoegen!!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?