Sri Lanka Bay Owl · 18-12-2022 · Kudawa, Sinharaja, Sri Lanka · Jens Bokelaar

Hugo Moerman  ·  24 februari 2023  11:25

Mooie foto van deze bijzondere uilensoort. De lokale gids in Sinharaja vond op onze laatste volle dag in Sri Lanka deze uil op een day roost. Meest bijzondere was nog wel dat hij op zoek ging naar Serendib Scops Owl maar terugkwam met een locatie van de Bay Owl. De Serendib kon de lokale gids overigens die dag niet vinden (gelukkig hadden we die uil een paar dagen daarvoor al gezien). 

Jan van der Laan  ·  24 februari 2023  15:32

Mooie foto van een hele mooie uil. En het doet een beetje pijn. Een week voor dat wij in Sinharaja had een schoolklas een bekend paartje weggejaagd en dat paartje was de hele week zoek. Veel lokalen waren voor ons aan het zoeken en inderdaad werden ze weer teruggevonden. Helaas zaten we op dat moment in het vliegtuig naar huis. Dus voor ons blijft het bij een heard-only.

Justin Jansen  ·  24 februari 2023  16:11

Beide uilen niet gehoord of gezien in Sinharaja, dus het kan nog erger Jan.....

Max Berlijn  ·  24 februari 2023  17:23

Niet Holarctisch dus niet echt moeite voor gedaan maar Serendip blunderde we twee maal tegenaan.

Jelle Scharringa  ·  25 februari 2023  13:48

In 2007 werd me een roestende vogel aangewezen, die de dagen daarop ook niet werd teruggevonden. De lokale gidsen/vogelaars hebben nog wel gezocht. 

Vincent van der Spek  ·  25 februari 2023  18:30, gewijzigd 25 februari 2023  18:33

Ik had geluk afgelopen november in India, want voor zover ik weet slapen ze weliswaar iedere dag in dezelfde (ruime) omgeving, maar niet op exact dezelfde locatie. Dat verklaart de dips die hier betreurd worden. Overigens heb ik heel slechte ervaringen met het 's nachts zien van dichtbij roepende (en prima reagerende) bay owls, het zijn ook dan echt krengen om in de kijker te krijgen. Dus netjes, Jens!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?