Indian White-eye · 04-01-2023 · Oman, Filim · Thijs Glastra

Eduard Sangster  ·  15 februari 2023  20:12

Is ie niet ook te doen in Iran? 


Diedert Koppenol  ·  15 februari 2023  20:50

Is Iran te doen dan, Eduard? ;)

Vincent van der Spek  ·  16 februari 2023  14:44

Is héél goed te doen in India, de Indian White-eye...

Lieven De Temmerman  ·  16 februari 2023  17:35

Inderdaad goed te doen in India, waar de White-breasted Waterhens voor je over de weg lopen. Maar ik neem aan dat je redeneerde van 'hebben is hebben', Thijs? :-) 

Diedert Koppenol  ·  16 februari 2023  20:57, gewijzigd 16 februari 2023  20:58

Het gaat natuurlijk om dé lijst der lijsten (ook al valt Oman en ook Iran natuurlijk niet echt binnen het werkgebied deze lijst vooralsnog 😉), de WP-lijst. Daar doelt Thijs op. Niet dat saaie India waar allemaal gave hoenders, fazanten en ook Indian White-eyes zitten...

Joachim Bertrands  ·  16 februari 2023  21:03

Hah, eindelijk iemand hier die de feitelijke, strakke versie van de WP begrenzing erkent, maakt het toch allemaal een beetje moeilijker, dat WP lijsten. 

...maar moeilijker is ook spannender natuurlijk :)

Max Berlijn  ·  16 februari 2023  21:48, gewijzigd 16 februari 2023  22:55

Om van dit soort discussies af te zijn voelt voor mij het najagen van een “false” lijst het beste. Het voelt idd best raar om een soort te proberen op een hele moeilijke plek terwijl die echt “spuug” algemeen voorkomt aan de overkant (indien (nagenoeg) echt dezelfde (onder)soort natuurlijk, niet recent ingedoken bij deze Brilvogel). Voor mijn NL lijst kan ik het grens principe hanteren maar voor mijn geliefde Holarctic kies ik voor deze makkelijkere maar meer logische optie.

Jan Hein van Steenis  ·  17 februari 2023  15:44, gewijzigd 17 februari 2023  15:44

Ik vond het best jammer dat ik er pas later achter kwam dat ik Indian White-eye in Filim had kunnen zien. Toch een geinige soort op de triplist. 

Thijs Glastra  ·  17 februari 2023  18:40, gewijzigd 17 februari 2023  18:41

En zo is het Jan Hein ;-) Ik houd zelf geen WP-lijst bij, dus welke grenzen daarvoor gehanteerd moeten worden mogen anderen uitvechten. Voor wie de Grote WP aanhoudt en graag een Indian White-eye ziet, is Filim momenteel simpelweg de place to be! Dat 'ie elders veel makkelijker is snapt iedereen wel denk ik, maar dat geldt natuurlijk ook voor bijna elke dwaalgast in NL, en daar worden we ook enthousiast van toch? Voorlopig kom ik in ieder geval niet in India en voor de triplijst was het een hele leuke soort!

Wim Wiegant  ·  17 februari 2023  18:41, gewijzigd 17 februari 2023  18:42

Zo is het voor je valse WP-lijst (die ik voor de gein bijhoud) echt superhandig om een keer in de Verenigde Staten, India, en Japan  te hebben gevogeld...!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?