Pied Thrush · 31-01-2023 · Victoria Park, Nuwara Eliya, Sri Lanka · Jan van der Laan

Gert Ottens  ·  20 februari 2023  16:44

Je zou het bijna een vlag op een modderschuit kunnen noemen. Want wat is dat een smerige plek, zeg...! Zelden zoiets meegemaakt. Maar die lijster en vliegenvanger (en de rest) maakt veel goed! Overigens, behalve de soorten die je noemt, had ik daar vorige winter ook m'n enige Dull-blue Flycatcher van mijn vakantie. Gelukje?

Remco Hofland  ·  20 februari 2023  20:08

Voor de liefhebbers van bewegend beeld hier dezelfde soort, dezelfde sexe en wat lijkt op dezelfde vieze sloot in hetzelfde parkje in Sri Lanka - op de kop af negen jaar geleden, dus het is zeker een betrouwbare plek! En idd, ook voor de Kashmir Flycatcher! Overigens vond ik de Pied Thrush nog veel aansprekender toen we op een van mijn eerste verre buitenlandse reizen (2001 meen ik) op de juiste hoogte, ergens ten noorden van Kathmandu in Nepal een elfdaagse trekking deden ...

Maarten Wielstra  ·  20 februari 2023  20:41

@Gert: ik had daar ook Dull-blue, de enige van mijn lifelist.

Max Berlijn  ·  21 februari 2023  05:49

Is dat zo’n lastige? Ik had die soort wel maar weet niet meer of we daar veel moeite mee hadden.

Jelle Scharringa  ·  25 februari 2023  13:46

Hakgala Gardens was die te vinden in 2007 en aan de voet van de Piduratalagalla (aan rand van Nuwara E.) en in Horton Plains.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?