Dutch Birding Vogeldag 2023

Dennis Meeuwissen  ·  10 februari 2023  12:23

Super dit, erg handig voor de (verplichte) thuisblijvers! 

Phil Koken  ·  10 februari 2023  16:12

Top, bedankt voor "het kunnen terugkijken"! 

Hans Gebuis  ·  10 februari 2023  17:05

Mijn smeekbede werd zeer snel gehonoreerd. Ging dat altijd maar zo. Dank aan allen.

Folkert Jan Hoogstra  ·  10 februari 2023  18:52

Zeer fijn om het nu alsnog te kunnen zien!

Diedert Koppenol  ·  10 februari 2023  18:53

Volgend jaar verwachten we natuurlijk iedereen gewoon in de zaal. ;)

Wim Wiegant  ·  10 februari 2023  20:14, gewijzigd 12 februari 2023  23:09

Het nare van de openbaarmaking van een lezing, althans in mijn geval, is dat er allerlei leugens worden beweerd, en dat er dingen rechtgezet moeten worden:

  • De eerste groepsfoto bij de Geelbrauwgors is van Luuk Punt. Ik denk dat ik vergeten ben dat te vermelden. 
  • Ik zeg ergens bij “Oude en nieuwe wintergasten”, dat het overwinteringsgebied van de Kleine Zwaan per jaar 30 km naar het oosten verschuift. Dat moet 13 km zijn.
  • De foto van de Grote Burgemeester is van 24 januari, genomen in Wijk aan Zee, en is van Roef Mulder.
  • De foto van de Roodpootvalk op 17 september is van Floris Kouters; ik zeg per ongeluk Floris Klouters, waarvoor excuus. 
  • De foto's van de Grijze Strandloper zijn niet van Folkert Jan Hoogstra, maar van Jaap Denee.
  • De valk op de foto van Jan Bisschop van 27 juli op Ameland is natuurlijk een Sakervalk, en geen Lannervalk.
  • De foto van de ontsnapte Steppearend van de Groote Peel is van 2 oktober, en is gemaakt door Jeroen van Nus.
  • De foto van de Geelsnavelkoekoek van de Maasvlakte op 12 oktober is van Wilma van Holten.
  • De datum bij de foto van de Steppekiekendief van Sent Regeling is onjuist. Dat moet 24 december zijn.
  • Het citaat van Niels Bohr (“Prediction is very difficult, especially about the future” wordt ook aan andere mensen (onder andere Mark Twain en mijn held, de tophonkballer en ultrafilosoof Yogi Berra) toegeschreven...

Volgend jaar beter, en ook het jasje dicht...

Wim Wiegant  ·  10 februari 2023  23:43, gewijzigd 10 februari 2023  23:45

BTW, de lezing staat aangekondigd als:
"De matig tot zeer zeldzame vogels van 2023".

Dat lijkt me maar matig juist...
Laten we hopen dat 2023 nog spannender wordt... 

Toy Janssen  ·  11 februari 2023  09:13

Ai Wim, dat is een foutje mijnerzijds. Kan het alleen helaas niet aanpassen.

Leo JR Boon  ·  11 februari 2023  11:16

En de gemelde Lanner in je verhaal is natuurlijk een Saker ;-)

Folkert Jan Hoogstra  ·  11 februari 2023  12:14

Wim, als je dan toch bezig bent. De foto van de Grijze Strandloper zal wellicht door Jaap bewerkt zijn, maar is ook door Jaap genomen ;) Ik heb alleen staan filmen. 

Wim Wiegant  ·  11 februari 2023  13:09

De laatste correcties zijn boven in de lijst opgenomen...

Max Berlijn  ·  13 februari 2023  21:31

Teruggekeken. Erg leuk, spijt dat ik niet gekomen ben. Vraag, waarom hebben we Lunteren verlaten eigenlijk? Meer ruimte, goedkoper parkeren, en centraler gelegen.

Eduard Sangster  ·  18 februari 2023  22:24

Erg leuk om het alsnog te kunnen bekijken, dank hiervoor!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?