December 2022

Wim Wiegant  ·  9 januari 2023  11:25

Daar zijn we weer, met dank aan Garry Bakker voor het noeste nakijkwerk en Toy Janssen voor de onvermoeibare ICT...

Gijsbert van der Bent  ·  9 januari 2023  13:10

Hoe minder (de) soorten, hoe leuker het verslag! Mooi weer Wim.

Jan Hein van Steenis  ·  9 januari 2023  13:19

We hebben vast niet genoeg Grote Zee-eenden. Bovendien is alleen een adult mannetje echt te herkennen... Die paar dozijn die nu tussen Bloemendaal en Castricum rondhangen moeten natuurlijk wel goed bekeken worden.

In het Firth of Forth ten oosten van Edinburgh zitten tussen de indrukwekkende aantallen Grote Zee-eenden nu zowel een Amerikaanse (overwintert al jaren bij Musselburgh) en een Aziatische (eerste voor de UK, Ferny Ness), maar ook die zijn erg lastig. Het moet hoogwater zijn én niet te hard waaien... Ik ben er lang geleden geleden geweest: leuke eenden, maar ik woei er uit mijn hemd!

Jan Verboom  ·  9 januari 2023  20:03

Dank Wim, voor een jaar maandelijkse terugblikken; altijd een plezier om te lezen!

Gert Ottens  ·  9 januari 2023  20:06, gewijzigd 9 januari 2023  20:16

Leuk om te vermelden waren misschien nog de ringvangst van een Diederik Koekoek in Eilat op Oudjaarsdag (erg zeldzaam in de klassieke WP), en een Afrikaanse Kwartelkoning ook daar (gevonden eind november, opgeknapt en losgelaten in december en nog aanwezig). 

Wim Wiegant  ·  9 januari 2023  23:39, gewijzigd 9 januari 2023  23:41

Het is best een rustige avond: Diederikkoekoek en AfroKwako opgenomen,  Dwerggors (na correctieve aanmerkingen) aangepast. 
Meestal is het veel erger...!

Sebastiaan Koppelle  ·  10 januari 2023  08:41

Leuk verslag van een anders rustige maand! Klein puntje, de naam onder de foto van de grote pieper moet Dirk van Doorn zijn (en niet Dick) ;). 

Wim Wiegant  ·  10 januari 2023  10:32

Aangepast, en excuses voor de fout in de naam...

Edwin Schuller  ·  11 januari 2023  15:37

De link bij de Roodhalsganzen doet het niet?

Jan Hein van Steenis  ·  11 januari 2023  16:48

Was mij ook net opgevallen toen ik probeerde hem te kopiëren.

Zie hier. Ik kom op iets andere aantallen, maar de conclusie is hetzelfde. Ik voel me nu weer wat beter dat ik de Roodhalsgans bij Hooge en Lage Zwaluwe traditioneel niet kon vinden.

Wim Wiegant  ·  11 januari 2023  23:44, gewijzigd 11 januari 2023  23:50

Met excuus; het opnemen van een link naar een website is altijd een lastig klusje. Inmiddels is het in orde. 
Dat Jan Hein iets andere getallen zag (in de tekst dan bij wrn.nl), heeft te maken dat ik de tekst op de 29e al had gemaakt. Dat heeft me keihard genekt...! Ook dat is inmiddels aangepast. 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?