September 2022

Wim Wiegant  ·  9 oktober 2022  16:29

Als altijd, weer een diepe buiging voor Toy Janssen (fotobewerking) en Gary Bakker (Nederlands en aanvullingen en correcties).
Wat een team! 

Eduard Sangster  ·  9 oktober 2022  21:39

Donsstormvogel, Sib Sprinkhaanzanger, Veldrietzanger, Eleo Valk: super, maar 4x niet twitchbaar, dus gevoelsmatig is het (nog) een matig najaar. Zeker als je het vergelijkt met de omringende landen...

Dank Team, voor weer een fraai overzicht !

Patrick Bouthoorn  ·  10 oktober 2022  07:57

Wim, zoals altijd weer heel leuk om te lezen. Bedankt weer. Kleine typo nog bij Kleine Sprinkaanzanger in het begin.  

Jesse Oosterhuis  ·  10 oktober 2022  15:42

Mooi overzicht weer!

Ter aanvulling: op 17 september is er bij de Flevocentrale ook nog een stovje gezien. Diezelfde dag daar ook nog 2 kleinste jagers, 2 witvleugelsterns en een roodstuitzwaluw! Hier een link naar de telling.

Wim Wiegant  ·  10 oktober 2022  16:31, gewijzigd 10 oktober 2022  16:42

Sprinkhaanzanger gecorrigeerd en Stormvogeltje opgenomen, en ook nog twee zinnen over (door mij totaal gemiste) Roodstuitzwaluwen opgenomen...

Roel Schwartz  ·  10 oktober 2022  20:53

Prachtig overzicht weer Wim e.a. Ik denk dat de mooiste maand nu begonnen is voor extreme zeldzaamheden.

Robert Keizer  ·  10 oktober 2022  22:06

Hoi Wim, mooi verslag maar topografisch weer een lesje.. Raalte (blauwstaart) is Overijssel niet Gelderland. Ontdekker steppekievit Netterden is niet dezelfde als die van Lingezegen ( dat waren Pieter Baalbergen, Guus Jennikens en Jelle Aalders) volgens mij. Roel was de laatste en enige die hem de volgende dag nog zag..Eglazine eet wel degelijk botten en merg van poten en ribben van edelhert wolvenprooien Hoge Veluwe (zelf gezien) ze werd bijna zelf prooi van een wolvenwelp (oom zelf gezien 😉

Wim Wiegant  ·  10 oktober 2022  23:05

Robert, 
Ik heb alle drie aangedragen punten aangepast...!

Rob van Bemmelen  ·  15 oktober 2022  15:10, gewijzigd 15 oktober 2022  15:10

D'r zat ook nog een Grauwe Fitis in het NHD ter hoogte van Egmond-binnen op 11 september...

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?