Zes dagen in Minas dos Matos Gerais

Lennart Verheuvel  ·  28 december 2021  07:41

Mooi verhaal weer!


Als Brazilië de verkeersdrempel heeft uitgevonden is dat vast in een samenwerkingsverband met Bolivia geweest. Op die verkeersdrempels daar kun je letterlijk je auto kapot rijden!


Wel grappig je beschrijving van het zien van de Ocellated Crake. Ik mocht dit najaar voor het eerst ook mee maken hoe Angel Paz een Giant Antpitta er uit trekt: 'MARIA, MARIA, VENGA, VENGA COME, COME!' en zowaar komt het beest er nog uit ook. Terwijl de antpitta rustig open en bloot zit te eten roept ie nog even luidkeels naar zijn broer dat hij de antpitta heeft, maar het beest geeft geen enkele krimp. Misschien pakken we het wel helemaal verkeerd aan in Nederland :) 

David Uit de Weerd  ·  28 december 2021  20:01

Top verhaal weer, Lieven. Dank!!

Peter Los  ·  28 december 2021  23:15

Beste Lieven , mooi geschreven en in korte tijd veel topsoorten ! Ga na dit verhaal zeker op korte termijn terug om mijn missers  in te halen . Zou je graag mailen voor de nodige details.    

Lieven De Temmerman  ·  29 december 2021  08:23, gewijzigd 29 december 2021  08:23

dank allen!

@Lennart: volgende keer eens proberen op een twitch; als het lukt ben je een held, en als het mislukt... tja... :-) 

@David: dank terug!

@Peter: vragen staat vrij, email is zichtbaar maar nog even het apenstaartje en punt aanpassen.  

Patrick Bouthoorn  ·  29 december 2021  11:00

Leuk om te lezen, Lieven. Mooie soorten.

Gijsbert van der Bent  ·  30 december 2021  16:10

Zes dagen .....lezen!  Maar dan heb je ook wat. ;-)


Lieven De Temmerman  ·  13 januari 2022  14:56

Nogmaals dank voor alle lezingen; Dit is geschreven ter leering ende (vooral)  vermaeck; Intussen heb ik een verslag geschreven met allerlei praktische details / GPS en dergelijke. Ik link gemakshalve naar de startpagina van cloudbirders, gezien het nu nog helemaal bovenaan staat: https://cloudbirders.com/tripreport?sort_order=added_desc

Doe er je ding mee :-) 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?