Vogels en hun veren

Steven Wytema  ·  15 november 2020  14:22, gewijzigd 15 november 2020  14:44

Ik heb het nog niet gelezen, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat het voor velen hier een brug kan slaan naar de ringerswereld, waarin gestrooid wordt met ruipatronen en leeftijdsbepaling. Wellicht maar eens Sint lief aankijken, want ik ben nou ook wel benieuwd!

#fortherecord: Als ringer heb ik mn basiskennis natuurlijk wel op orde (bovenstaand lezend kan je je dat afvragen). Maar ten eerste ben ik naast zangvogels ook wel benieuwd in alle andere soorten, en ook zit bij mij het hiaat in deze kennis nog 'vrij recent' in het geheugen.

Daanjan Wisselink  ·  13 september 2021  15:35

Ik vond het ook een prima boek, heb er veel kennis van opgestoken. Helaas zitten er wel wat slordige druk- en zetfouten in die het begrijpen van de materie niet altijd makkelijker maken en die met een snelle spellingscontrole of goede proofread wel zouden zijn ontdekt.


Een echt grote fout is echter de volgorde van de kleden van de zwartkopmeeuw op blz 80/81. Daar wordt een 3e jaars/2e zomer zwartkopmeeuw aangeduid als 2e jaars/1e zomer (en wordt het juiste eerste-zomerkleed niet getoond). Ik weet niet of dit alleen in de Nederlandse versie of slechts de Engelse versie zit.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?