Witkeelgors op de Maasvlakte

Bas van der Burg  ·  1 november 2019  12:50

Leuk stuk Paul! En nog bedankt voor de ontdekking

Die 'iemand' die de vogel om 1535u vond was Ed van Boheemen, maar dat geheel terzijde (en ook jij bedankt Ed!)

Rob Halff  ·  1 november 2019  14:30

Fantastische vondst Paul, nogmaals veel dank. De volgende keer gewoon op Vlie tijdens een DT weekend hé ;). De vogel is alleen maar moeilijker geworden na zijn ontdekking, ben benieuwd of hij er uberhaupt nog zit...

Ed van Boheemen  ·  1 november 2019  14:56

Duimpje!!! En Paul, bedankt voor dit enorme Feest!!!

Jaap Denee  ·  1 november 2019  15:30

Van harte gefeliciteerd, Paul en dank! Topvondst!

En Ed en Rob: wat zijn jullie een leuke setje samen. Tikkie klef, maar leuk. :)

Bert de Bruin  ·  1 november 2019  20:16

Het zou pas een perfect stelletje zijn als ze die baard zouden delen

Wim Wiegant  ·  2 november 2019  00:54, gewijzigd 2 november 2019  11:09

Voor de plek waar ik stond, was het echt Jaap Hennevanger -vanaf Schiermonnikoog afgereisd-  die de vogel (twee keer!) zag zitten, terwijl niemand anders hem zag…! Hij heeft de vogel daarna in mijn telescoop gezet, en vervolgens hebben hij, en ik, en nog tien anderen hem mooi kunnen zien…  Ere wie ere toekomt: Jaap is een heilige …!

Max Berlijn  ·  2 november 2019  08:29, gewijzigd 2 november 2019  08:29

Dank en feli Paul! Geeft mij weer hoop als iemand van ruim in de 50 om ook nog eens iets te vinden. Best confronterend wanneer je ziet dat op Leo zijn opname mensen (net?) voor de herontdekking naar huis gaan. Soms kan je niet anders natuurlijk maar bij dit soort twitches is het vaak (bijna altijd?) zo dat er een moment komt waar je bij moet zijn. Jaap Eerdmans bleef me dat een groot deel van de dag inpeperen en het klopte (weer)!

Jan van der Laan  ·  11 november 2019  08:05

Het was de 14e keer dat ik een nieuwe soort voor op de Maasvlakte zag en de derde keer dat Paul een nieuwe soort voor mij ontdekte (Slangenarend 1981, Ringsnavelmeeuw 1986 en nu Witkeelgors, zeer bedankt nog)!

Wordt hopelijk nog vaak en veel vervolgd.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?