BAMMM!

Teus Luijendijk  ·  23 augustus 2017  18:18

Prima opzet, vooral niets aan doen. Ik kijk uit naar een volgende editie!

Folkert Jan Hoogstra  ·  24 augustus 2017  15:50

Ik zou het ook weer in dezelfde vorm doen!

David Uit de Weerd  ·  27 augustus 2017  11:02

Leuk, doorgaan met een volgende editie!

Arnout Linckens  ·  11 september 2017  19:53

Het spel duurt mij veel te lang en omdat het ontdekken van nieuwe soorten niet sneller zal gaan, moeten de regels worden aangepast.

De winnaar is diegene die het eerst de helft van het maximale aantal punten plus één haalt. Dit betekent dat iemand kan winnen met één goed voorspelde soort, maar dat hij wel de enige is die die soort heeft voorspeld. Als je in dit grote deelnemersveld als enige een soort voorspelt, is dit wel een heel goede en onverwachte soort. Wie dat doet, mag gelijk winnen.

Jan Hein van Steenis  ·  13 september 2017  10:11

@Arnoud: ik vind 7½ jaar ook wel een beetje lang.

Hoe lang zou deze editie hebben geduurd met de 50%+1 regel?

Steven Wytema  ·  17 september 2017  06:48

Als ik het nu (vanaf mn mobiel) even snel check niet veel eerder: heel lang stonden Michel en Michiel bovenaan met 50% (beiden Thayers meeuw goed), totdat Ferry daar met Langstaartklauwier en Siberische Gierzwaluw overheen ging.

Steven Wytema  ·  18 september 2017  14:11

Arnout, wat je misschien niet meerekent, zijn de soorten die door niemand zijn voorspeld. Als 1 iemand die goed had, was het spel waarschijnlijk al veel eerder afgelopen:124 mensen met 1 goede soort na de Bruine Klauwier, en die 5 soorten in 2010, '12, '13, '14 en Seebohms 2017. Als het spel na +/- 3 jaar is afgelopen (dus 9 nieuwe soorten verder) zijn er bovendien een heleboel mensen die geen één soort goed hebben. Dat maakt het spelletje voor hen natuurlijk ook minder leuk.
Maar goed: we zullen je mening zeker meenemen.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?