Birds of Bolivia: Field Guide

Vincent van der Spek  ·  5 juni 2017  10:51

Klinkt als een zeer interessant boek, Lieven. Dank voor deze recensie, ik wist niet eens van het bestaan af. Wat bizar: een veldgids maken kost veel tijd en geld (vooral de tekenaars zijn duur), dus het is me een raadsel waarom er niet meteen voor een breed publiek is gekozen.

Jurgen van der Meer  ·  6 juni 2017  10:25

Ik ben de trotse bezitter van dit boek, voor mij meegenomen door Fabian Meijer (dank man) na zijn Blue-throated Macaw stage. Ik kan bevestigen dat het prachtig is.

Jelle Scharringa  ·  6 juni 2017  11:03

leuk allemaal, maar wat voor zin heeft een review als het boek toch niet te krijgen is?

David Uit de Weerd  ·  6 juni 2017  11:24

Een mooi voorbeeld van een pull-strategie, Jelle: als maar genoeg consumenten vragen om een exemplaar, dan gaat er wellicht ooit een nieuwe versie gedrukt worden door de uitgever. 

Herman van Oosten  ·  6 juni 2017  16:52

Mooi werk Lieven. Het boek is korte tijd beschikbaar geweest via ButeoBooks en was dus verkrijgbaar voor het grote publiek (waaronder een zeskoppig gezelschap uit Wageningen en ommelanden!). Alleen was de oplage dusdanig klein dat het zeer snel uitverkocht was bij ButeoBooks. Het is raadselachtig waarom de oplage zo klein is van deze eerste druk; er komt vast een herdruk. Voor wie niet kan wachten en Spaans spreekt: wellicht is de spaanstalige versie nog wel beschikbaar. Prima boek, maar voor moeilijke en gewilde groepen is het Peruboek beter (met uitzondering van de kolibries denk ik).

Lieven De Temmerman  ·  24 augustus 2017  11:43

Dag allen,

late reactie van mijn kant, wegens het niet meer onthouden van mijn login gegevens! 

ivm de beschikbaarheid van het boek en de rationale achter het vermarkten binnen Bolivia, kan ik het niet beter uitleggen dan hier: http://armoniabolivia.org/birds-of-bolivia-field-guide/

Dus in het kort: het boek moet dienen om lokaal ecotoerisme aan te zwengelen, en de opbrengst gaat naar 'sustainable development'. Door in zee te gaan met een grote uitgever die de wereldwijde distributie ongetwijfeld veel beter had kunnen faciliteren, wordt de winst afgeroomd. Je kan je anderzijds wel afvragen of je niet 10 keer meer winst had kunnen maken door 100 keer meer boeken te verkopen met een grote uitgever... Het is nu te hopen dat ze er toch nog in slagen om hun doelstellingen en principes gaaf te houden (alle winst naar goede doelen), en tegelijk de beschikbaarheid wereldwijd te verzorgen. 

Peter Los  ·  24 februari 2018  18:34

Heb mijn boek, Engelstalig,  in januari 2018 bij Buteo Books besteld en netjes ontvangen Hoeveel  exemplaren men nog heeft is mij onbekend. Mooi boek en de moeite waard. 

George Sangster  ·  29 september 2021  12:39

Nu verkrijgbaar bij Veldshop.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?