Keniase vogelaaravontuurtjes

Gijsbert van der Bent  ·  31 juli 2016  10:31

Het was weer een bijzonder vermakelijk verhaal Nicolai. Met mooie soorten en nuttige Bed & Breakfast-info en info over land en volk.

Monique vd Dolder  ·  3 augustus 2016  09:35

Hej !

Mensen hebben veel duwtjes nodig om in Kenia te durven reizen.
Ik duw met je mee, tis geweldig 'vogelen' in Kenia :)

Wij hadden 2 uitvliegende brown breasted barbet jongen in de shamba in de eerste week van July ! Geweldig om net getuige te mogen zijn.
Een paar dagen later waren de ouders al terug.

Ook de Lilac Breasted Roller hebben een vaste stek in 1 van de palmen, ook zij hadden jongen (maar die heb ik niet gezien zelf) ze hadden grote moeite om de house crow's weg te houden van hun nest.

Doe je mee aan de ''Afrcan Atlas Week'' ? Waarschijnlijk kom ik naar Kenia met een ervaren vogelaarster (dierenarts op pensioen) om ''onze'' pentad te doen !

Hartelijke groet !

Theo Linders  ·  9 augustus 2016  19:49

Leuk om een verhaal uit mijn Keniaanse thuis, Baringo, te lezen. Ik ben daar het afgelopen jaar 3 keer geweest om naar Prosopisbomen te kijken. Maar ik heb in al die tijd 0 crested flycatchers gezien, nu ben ik ook nooit in Bogoria reserve geweest, maar wel in de dorpen eromheen...

Grote koedoes zijn wel op meer plekken in O-Afrika te zien, in Tanzania en Ethiopie zijn ze redelijk algemeen, maar voor Kenia schijnt Bogoria de beste plek te zijn idd.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?