April 2024

Wim Wiegant  ·  8 mei 2024  19:30

Zonder Toy Janssen en Garry Bakker kan Ome Wim zwoegen wat-ie wil, maar komt er nooit een maandoverzicht van april...! 
Als altijd worden de stille teamgenoten weer hartelijk bedankt...!

Dick Groenendijk  ·  8 mei 2024  20:18

Nou Wim, je hebt weer mooi gezwoegd! Over de Sneeuwgors: kan het niet 'gewoon' een 2kj mannetje van de nominaat zijn? In ieder geval vind ik een vogel die is afgebeeld op pagina 495 in Shirihai & Svensson (2018) wel heel erg op de IJmuidense vogel lijken (die foto is trouwens ook gemaakt in april).

Wim Wiegant  ·  8 mei 2024  21:18, gewijzigd 8 mei 2024  21:19

Dick: ook Geir Mobakken had al opgemerkt dat het wellicht gewoon een Sneeuwgors van de ondersoort nivalis was. Ik heb daar vooralsnog geen mening over. Ik ga ervan uit dat je gelijk hebt.
Ik vond het aardig om de mogelijkheid aan te geven, vooral vanwege de overeenkomst (tekstueel dan) in kenmerken met de homeyeri Klapekster van de AW-duinen, die ook al helemaal niet zeker is. 

Jan Hein van Steenis  ·  10 mei 2024  15:21

Om er nou meteen een Rotmus van te maken gaat ook weer wat ver!

Garry Bakker  ·  10 mei 2024  17:01

Gecorrigeerd. Dank JH.

Jan Verboom  ·  10 mei 2024  21:44

Weer een mooi verslag, Wim. Ik mis de Humes Bladkoning die in ieder geval op 2 april in een zekere wijk in Utrecht zat.

Rob van Bemmelen  ·  10 mei 2024  23:31

Het is nog gortiger met de Kleine Toppers, Wim: op 6 april zat er ook nog eentje (volgens mij een 2kj) in het Noord-Hollands Duinreservaat bij Bakkum. Net als die van Groenekan, een one-day-wonder.

Wim Wiegant  ·  11 mei 2024  00:37

De tekst bij Kleine Topper en Humes Bladkoning is inmiddels weer aangepast en aangevuld...

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?