Vorkstaartmeeuw · 07-03-2023 · Woltersum, Groningen · Jos Welbedacht

Daniël Boer  ·  7 maart 2023  18:19

Erg mooi beest! Hier een filmpje.

Max Berlijn  ·  7 maart 2023  18:47

Beetje kans dat hij daar blijft (terugkomen) de komende dagen?

Folkert Jan Hoogstra  ·  7 maart 2023  21:07

Tsja dat is koffiedik kijken in de trektijd voor meeuwen. De vogels worden vermoedelijk aangetrokken door het mestrijden van de boeren. Mijn vermoeden is dat de vogel snel weg is, of na een nachtje slapen ergens op een water in de buurt de volgende dag heel ergens anders zit. Zaten ook elders veel meeuwen in de omgeving.

Maar uiteraard als ie weer wordt gezien wordt het gemeld. 

Max Berlijn  ·  7 maart 2023  21:31, gewijzigd 7 maart 2023  21:32

Thx FJ voor de update. Ik zou donderdag wel kunnen en zou het voor zo’n gave vogel er wel voor over hebben maar dat zal dus waarschijnlijk niet nodig zijn.

Sebastiaan Koppelle  ·  8 maart 2023  17:46

Toch weer op dezelfde plek dus niet geheel kansloos? 

Max Berlijn  ·  8 maart 2023  19:35

Phoe zou die daar voor het slapen gaan nog ff komen snacken? Nog tussen andere meeuwen vanavond?

Ipe Weeber  ·  9 maart 2023  00:24

Bij het terugvinden wel in een groep Kok- en Stormmeeuwen, later geruime tijd solitair foeragerend. De vogel is om 18.14 uur opgevlogen naar Oost, waarschijnlijk naar een grote meeuwenslaapplaats op het Schildmeer.

Max Berlijn  ·  9 maart 2023  23:25

Vandaag helaas niet meer in de namiddag op het ontdekkingsveld. Veel mobiele groepen kleine meeuwen met veranderende gier en graaf activiteit maakt het niet (meer) makkelijk maar zal er vast nog zijn..

Max Berlijn  ·  11 maart 2023  17:44, gewijzigd 11 maart 2023  17:45

Toch weer gevonden blijkbaar, en een leuk filmpje.

Folkert Jan Hoogstra  ·  11 maart 2023  18:51

Ja die waarnemingen die via avifauna worden ingevoerd zijn wat lastig. Je hebt geen idee wie de vogel meld of hoe laat deze is gezien...

Dank voor het delen van het filmpje, leuk dat het gewaardeerd wordt!

Sebastiaan Koppelle  ·  12 maart 2023  07:51

Ik ga zometeen nog even zoeken in het hele gebied daar in de hoop hem nog terug te vinden.. en inderdaad een mooi filmpje FJ! Doet me herinneren aan toen mijn dochter net geboren was. 5 weken oud stonden we bij de Purperkoet in Alblasserdam, en een paar weken terug bij de Ringsnaveleend in de Wieden... in de hoop dat ze het enthousiasme overnemen ;) 

Max Berlijn  ·  12 maart 2023  11:29

Ben wel benmieuwd naar de waarnemingen van gisteren. Ik ken een aantal mensen die de hele dag tevergeefs gezocht hebben en dan staat die er met het donker worden op eens drie maal op...zonder foto's???

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?