Small Pratincole · 17-02-2023 · Oman, Khawr Sawli · Thijs Glastra

Max Berlijn  ·  18 februari 2023  08:32, gewijzigd 18 februari 2023  08:34

Een like knop zou toch echt een uitkomst zijn op deze site 👌 Jullie hebben het toch heel goed gedaan daar in Oman. Ik had geloof ik vier (korte) tripjes nodig om al die soorten te zien en deze zag ik daar overigens niet 😃.

Frank van Duivenvoorde  ·  18 februari 2023  20:01

Een like-knop, vooral ook bij de fotos, zou heel welkom zijn.

Eduard Sangster  ·  18 februari 2023  23:22

Prachtige foto. Ik denk dat de datum niet klopt. Jullie waren er toch dec-jan?

Jullie hebben het super gedaan, mijn complimenten. Gave soorten met plenty bonussoorten. Jullie trip bevestigt denk ik wel dat november terecht als de beste maand aldaar wordt beschouwd. Jouanins Petrel en Forbes-Watsons Swift, toch twee Omaanse specialiteiten, zijn in dec-jan simpelweg afwezig. De andere gemiste soorten die jullie noemden aan het einde van de lezing (Intermediate Egret, Monnikstapuit, Picatatapuit, Kroonzandhoen) zijn sowieso tricky en dan moet nov of dec/jan niet uitmaken denk ik.  


Max Berlijn  ·  19 februari 2023  00:24, gewijzigd 19 februari 2023  00:44

Picatatapuit, is niet moeilijk in de UAE of west India, die reiger komt over een groot deel van Azië voor. Monnikstapuit zit ook op veel plekken maar je moet de ondersoort even checken op splitkansen van persica (ik zag die ondersoort in nov 95 in de UAE, ik weet niet het nu is) Dat zandhoen kan wel in Marokko of de Westelijke Sahara dus no worries.

Lieven De Temmerman  ·  19 februari 2023  07:20

Heb je het nu over Rouwtapuit (Mourning / lugens / 4 ssp) waar Eduard het heeft over Monnikstapuit (Hooded, monacha, monotypic), Max?

Max Berlijn  ·  19 februari 2023  08:02, gewijzigd 19 februari 2023  09:06

Ach sorry, je hebt gelijk, die NL namen zitten er bij mij niet meer goed in. Monniks is niet zo moeilijk in Israël en de UAE (Jebel Hafit) dus ook dat is geen zorgelijke misser.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?