Witkeelgors · 05-06-2021 · Noorwegen · Bert de Bruin

Maarten Wielstra  ·  5 juni 2021  08:54

Ik ben vooral heel benieuwd waar deze boot allemaal is geweest. Maar wellicht doen die beesten ook aan ship hopping.

Bert de Bruin  ·  5 juni 2021  12:33

Ik weet niet of het gemakkelijk te achterhalen waar dat schip geweest is. De vraag is of dat er erg veel toe doet, behalve als de vogel port-to-port aan boord is geweest, zoals destijds het geval was bij de Kaapverdische mussen in Rotterdam...

Ik denk persoonlijk dat je eerder moet denken aan shiphopping inderdaad. Iedereen die wel eens een pelagic doet weet dat je af en toe vogels aan boord hebt, soms eventjes, soms een hele tijd. Ik kan het niet bewijzen, maar ik heb zo'n vermoeden dat deze vogel doet wat veel vogels doen als ze verzeild raken op grote stukken water ver weg van land. Dan vinden ze  een punt om even te lekker te rusten... daarna vliegen ze wellicht verder als ze land zien (of een andere boot.). Mooi toch?

Rob Poot  ·  5 juni 2021  16:09

Ze gaan niet allemaal van boord zelfs na een lange cruise, zie de Catbird in de verstekelingslijst van Joe Hobbs. Die kreeg er geen genoeg van, werd wel een laatste reisje.

Bert de Bruin  ·  5 juni 2021  20:22, gewijzigd 5 juni 2021  20:25

Ik krijg net een melding dat de vogel nog aan boord is op het schip bij het olieveld. En die boot komt op 16 juni in Haugesund aan!!! De soort komt naar je toe. Kan het nog mooier?

Steven Wytema  ·  5 juni 2021  21:38

Als je ticket naar Rovaer hebt voor de dag tevoren wel

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?