Een nieuwe mijlpaal! Texel big day 2021...

Koen Stork  ·  13 mei 2021  11:58, gewijzigd 13 mei 2021  15:53

We haalden overigens ook ruim 1100 euro op voor het goede doel van de Texel Big Day, dit jaar waren dat de akkervogels. Doneren kan trouwens nog steeds, hiero. Verder moet er wel gezegd worden dat wij de watjes van de dag waren met onze auto. De teams die fietsten en wandelden hadden het veel zwaarder. Dat mag hier niet onbenoemd blijven, wat een strijders!

Luuk Punt  ·  13 mei 2021  12:17

Gefeliciteerd mannen met het onder deze weersomstandigheden behalen van dit duizelingwekkende record! Fijn verhaal ook!

Folkert Jan Hoogstra  ·  13 mei 2021  13:53

Mooi record en verhaal!

Geinig ook dat het record flink omhoog ging toen het van de auto naar de fiets ging, maar dat jullie nu het record met de auto weer terug hebben gepakt!

Als jullie nu eens met dezelfde strijdlust het landelijke record gaan aanvallen ;)

Blijft veel te stil met landelijke Big Days. 

Wij gaan zaterdag voor een nieuwe poging om het Friese record te halen, maar de voorbereidingen hebben nog nooit zo tegengevallen. Ik ben benieuwd.

Arjan Dwarshuis  ·  13 mei 2021  14:20

Grote klasse boys!

Redmar Woudstra  ·  13 mei 2021  20:56

Gefeliciteerd mannen! Knappe prestatie in een groot deel hondeweer. 

Bedankt voor de Pontische Meeuw: een onverwachte soort voor onze lijst die dag!

Guus Jenniskens  ·  13 mei 2021  21:31

Van harte gefeliciteerd! Leuk geschreven en heel herkenbare momenten van een big day... Het is ook wel een emotionele roller coaster soms, van soorten missen tot onverwachte bonussoorten.

Ed van Boheemen  ·  13 mei 2021  22:52

Super vet! Nadat ik op deze dag bijna letterlijk de haven van Oudeschild inregende, hield ik het voor gezien. Bikkels!

Will Schep  ·  15 mei 2021  19:10

Stork senior moet wel apetrots zijn !

Gijsbert van der Bent  ·  16 mei 2021  15:39

Mooi opgeschreven thriller!

Bert-Jan Luijendijk  ·  17 mei 2021  08:40

Ik las op de website van de Texelse Courant een artikel (gedateerd 16 mei) waarin gerept wordt over 159 soorten. Niet minder imposant uiteraard, maar heeft er in tussentijd een correctie plaatsgevonden waardoor de 160-grens toch net niet is beslecht, of heeft de TC het simpelweg mis?

Koen Stork  ·  17 mei 2021  09:52, gewijzigd 17 mei 2021  09:53

Dank voor de leuke reacties allen!

@Bert-Jan, er ging iets fout met het invoeren van Grote Barmsijs, die stond niet op onze lijst in het systeem van waarneming.nl. De organisatie heeft vervolgens dat aantal overgenomen en aan de media doorgegeven, vandaar. Nadat we de barmsijs invoerden als Grote Barmsijs ssp flammea telde hij overigens wél mee dus het staat nu ook goed op de waarneming.nl pagina van de Texel Big Day.

Diederik Kok  ·  18 mei 2021  09:22

Mooi verhaal mannen, puik werk en een magische grens bereikt. Nogmaals: petje af! Het weer was die dag echt extreem slecht weer, dus daarvoor extra respect. De wintersoorten op jullie lijst maakt echt het verschil, plus het kunnen twitchen van alles wat op het eiland gezien werd.

Ik vraag me af of die 160 ook te halen is met de fiets (alhoewel, als Stork senior zelfs lopend (!) de 140 voorbij kan....). Hoeveel km's hebben jullie gemaakt? 

Koen Stork  ·  18 mei 2021  20:45

@Diederik, we hebben het even nagerekend. Onze fietsronde in het bos was ca 11 km lang en we hebben ca 300 km(!) met de auto gereden. Vooral de rondjes langs de waddendijk in de middag tikten aan. De uitstapjes voor de Kleine Zilverreiger en Zwarte Roodstaart waren ook vrij veel kilometers extra voor een enkele soort.

Marc Guyt  ·  7 april 2022  21:20

Voor de liefhebbers, ook dit voorjaar is er weer een Texel Big Day

7 mei is de grote dag.

Inschrijven als team is nog mogelijk en wel hier.

(max) 24 uur vogels kijken op de fiets/lopend op Texel voor eeuwige roem en op hetzelfde moment geld inzamelen voor een goed (vogel)doel - wie wil dat nu niet? 



Texel Big Day is onderdeel van het jaarlijkse Wadden Vogelfestival op 7-8 mei.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?