Steppeplevier bij Westkapelle

Guus Jenniskens  ·  17 augustus 2020  20:49

Fantastisch geschreven weer, Corstiaan en Thomas! En Corstiaan nog bedankt voor het terugvinden van deze geweldige klapper, Walcheren staat weer goed op de kaart dit jaar👌.

Roland van der Vliet  ·  17 augustus 2020  20:55, gewijzigd 17 augustus 2020  20:56

Mooi verhaal van een mooi beest. Kleine correctie: de Zweedse vogel was vroeg op 1 juni ook nog aanwezig

Arie-Willem van der Wal  ·  17 augustus 2020  20:57

Wat een soort...! Bij de eerste melding gelijk gaan rijden met Bram, net over de Moerdijkbrug kwam de piep in de rug. Ondanks de zeer slome auto’s met caravans richting Zeeland kwamen we als één van de eerste niet-Zeeuwen aan! TOP

Toy Janssen  ·  17 augustus 2020  20:59

@Roland, heb het aangepast 

David Uit de Weerd  ·  17 augustus 2020  21:54

Bedankt mannen, supersoort!!

Hans Bossenbroek  ·  17 augustus 2020  22:10

Bedankt! Erg fijn om deze mega te zien!

Bas van der Burg  ·  17 augustus 2020  22:23

Mooie ontdekking mensen! Erg jaloersmakend, maar voor mij een dagje te vroeg (reed ergens tussen Ingolstadt en Neurenberg Dld toen de piep kwam). Hopelijk toch een herkansing op z'n tijd..  .   

Wim van Zwieten  ·  18 augustus 2020  07:06

15 augustus is een datum om te onthouden, vorig jaar de Alaska.

Mooi verhaal, geweldige vondst. Maar goed dat we tijdens de heenreis van 3,5 uur geen ijsje hebben gegeten anders waren we om 18:12 uur aangekomen. Nu konden we precies op tijd aanschuiven om de vogel nog mooi te kunnen zien. Dank aan de (her-) ontdekker.

Leo JR Boon  ·  18 augustus 2020  21:29, gewijzigd 18 augustus 2020  21:30

Ja leuk hoor al die zeldzame plevieren maar waar blijft die Mongoolse? 😊

Supervondst en superwaarneming. Ik was net op tijd wakker na een nachtje nachtvlinderen.....

Uiteraard dank aan de ontdekker en herontdekker!

Jan van der Laan  ·  19 augustus 2020  14:11

Een van mijn droomsoorten en dat in Nederland. Bedankt Marten voor de ontdekking en Corstiaan, bedankt voor het terugvinden, plus dank aan alle Zeeuwen die tussen 10:30 en 13:00 mee helpen lopen zoeken!

Remco Hofland  ·  15 oktober 2020  14:18

15 augustus is voor mij sowieso een dag om te onthouden ;-)

Ik trakteerde vanwege mijn verjaardag net in de ENCI-groeve ten zuiden van Maastricht mede-Wereldzwerver-zoekers Wouter Teunissen, Klaas-Douwe Dijkstra en Gert Veurink en zoon op drank en vlaai toen ik, de eerste bestellingen afhalend aan de toog, de beide eerste foto's van de ontdekker via whatsapp binnenkreeg. Ik deponeerde de bestelling op tafel, in het zonnetje, met mijn telefoon en de mededeling "We moeten zometeen nog wel even door naar Westkapelle, want daar wordt net een Oriental Plover gemeld". Vol ongeloof bekeek men de foto's, en na de koffie/cola en vlaai liepen we naar de auto, reden door België naar Hasselt en 100m voordat we aldaar de snelweg opreden kwam het piepje in de rug - we hadden het eerste uur van de c 2,5 uur rijden er toen gelukkig al op zitten.

Wouter, na het zien van zijn lifer, nog steeds vol ongeloof: "Dat jij überhaupt de tijd nam om je thee op te drinken en je vlaai op te eten!" Maar ja, die is daar zo verrekte lekker :-) - die plevier ook trouwens!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?