White-faced Nunbird · 03-07-2019 · ECOAN Owlet Lodge, Abra Patricia, N Peru · Remco Hofland

Jan Hein van Steenis  ·  22 juli 2019  23:31

Ik hoop dat je van de vlucht naar San Lorenzo genoten hebt.

Deze soort was inderdaad even zoek... leuk dat hij weer teruggevonden is!

Remco Hofland  ·  23 juli 2019  09:03

Da's grappig dat je dat zegt, want idd kneep ik 'm flink voor de vlucht van Yurimaguas naar San Lorenzo (zes-persoons Cessna). Maar ik had vernomen dat ze alleen vliegen met mooi weer, en dat was het (overwegend; op terugweg twee uur wachten tot het opklaarde) - en de vlucht was beide keren fan-tas-tisch; op de terugweg zat ik naast de piloot. Fluitje van een cent!


Naast de White-masked Antbird, Black-necked Red Cotinga, Black-banded Crake en (de inmiddels weer gelumpte) Napo Stipple-throated Antwren bleek er overigens weinig te beleven in San Lorenzo, dus we hebben onze tweede volle dag daar maar ingezet voor een extra dag bij Owlet Lodge...

Jan Hein van Steenis  ·  23 juli 2019  09:49

Inderdaad geen plek om lang te blijven. Wij hadden nog spannende langsvliegende Pyrrhura's in San Lorenzo, maar helaas bleef het bij UTVs...

Deze libel was ook nog leuk.

Henk Hendriks  ·  25 juli 2019  02:21

Zit nu in San Lorenzo en vlieg morgen terug naar Yurimaguas! Ik hoop inderdaad dat deze vlucht net zo voorspoedig verloopt als heenvlucht die inderdaad indrukwekkend was. White-masked Antbird gezien maar kostte toch vrij veel moeite en zweet in het met muskieten vergeven bos.

Jan Hein van Steenis  ·  25 juli 2019  09:09

Wij hadden White-masked Antbird pas op de tweede dag, wat een kreng!

Een muskietennet voor je gezicht is geen overbodige luxe, hoewel ik het zonder redde (Minnesota in juli is erger).

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?