Leach's Storm Petrel · 25-06-2011 · Westport Pelagic · Simon Plat

Max Berlijn  ·  18 juli 2019  15:52, gewijzigd 18 juli 2019  16:41

Interessante "claim?" Zelf zag ik "Vaaltjes" tijdens mijn recente Bonin Ferry Pelagic. Townsend zou voorkomen voor de kust van Baja (ik begreep dat de Pacific Vaaltjes in 3 zouden kunnen worden gesplit). Vorig jaar daar (Baja) geen Vaaltjes gezien helaas. Hier  nog wat meer over Pacific ondersoorten van Vaaltjes. Chapmani is de meer donkerstuitige vorm die ook wel eens in NL ter sprake is gekomen bij dit geval.

Max Berlijn  ·  11 augustus 2020  10:02, gewijzigd 11 augustus 2020  10:14

Toch leuk die nazomer pelagics vanuit San Diego. Twee nieuwe "Vale"stofjes en met veel mazzel een Murrelet.. (gaat om de bovenste die daaronder is niet zo lastig)

Peter de Knijff  ·  11 augustus 2020  10:27

Max, waarom verwijs je vaak naar een bron welke verre van openbaar toegankelijk is?

Ik vermoed dat heel veel lezers daar niet voor willen betalen. Vooral ook omdat het steeds meer een monopolist lijkt te worden, een goed reden om het compleet te negeren. 

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de echte bron van jouw mogelijke drie-split wel openbaar kan zijn, dus dan liever daarnaar verwijzen. Ik heb deze bron eigenlijk nog nooit op origineel eigen onderzoek kunnen betrappen, een tweede reden om er zo min mogelijk aandacht aan te besteden.

Max Berlijn  ·  11 augustus 2020  10:32

Phoe Peter het is voor mij verreweg de meest gebruikte bron. Ik heb geen andere en ben er erg tevreden over.

Jan van der Laan  ·  11 augustus 2020  11:04

Ebird is wel toegankelijk vwb de zaken waar Max naar verwijst. In dat opzicht verschilt het niet van onze waarneming.nl/observado.org. Ik maak er in ieder geval veel gebruik van en ik hoef dan niet ingelogd te zijn met mijn HBW account.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?