Black Lark · 11-05-2019 · Korgalzhyn, Kazachstan · Eduard Sangster

Jan Hein van Steenis  ·  14 mei 2019  11:46

Leuk! Inderdaad een fantastisch gebied.

Bij de eerste Zwarte Leeuwerik op weg van Astana (voorheen Aqmola, nu Nursultan) naar Korgalzhyn sprong iedereen opgewonden uit de auto. Het hielp niet te zeggen dat we er nog wel een paar zouden zien.

Van die Saiga's vond ik alleen een schedel...

George Sangster  ·  14 mei 2019  12:19

Wat is je eerste indruk bij zo'n man Zwarte Leeuwerik (op een afstandje, voordat je je kijker erop richt)? Een Britse vriend van mij omschreef hem als een 'funny Starling'. Zouden jullie hem ook zo omschrijven?

Herman Bouman  ·  14 mei 2019  12:59

Cosmic mindfucker... 

Max Berlijn  ·  14 mei 2019  18:02

WoW Saiga, da’s super goed toch? Zelf nooit gezien.

Eduard Sangster  ·  14 mei 2019  19:28

@George, het deed me meer denken aan een Merel. De zangvlucht is vlinder-achtig, echt gaaf!

@Max, ja, de Saiga stond hoog op de verlanglijstjes en dan 200 zien overtrof alle verwachtingen. Onze gids wist een drinkplek, waar we (de start van) een bevalling zagen. 5 waarnemingen van Saiga in 2 dagen door goede gids, 4wd busje en een beetje geluk. Erg schuw, dus alleen foto's van ver, maar prachtig in de scoop.     

Frank van Duivenvoorde  ·  14 mei 2019  20:24

@George, ze deden me helemaal niet aan een spreeuw denken 

Eerder aan een wel erg zelfingenomen merel.

De baltsvlucht (ze deden niet anders) vond ik vleermuisachtig overkomen. Erg leuk zo'n zestal  baltsende  leeuweriken tegen de achtergrond van een kudde Saiga's.

@ Jan Hein, zo'n schedel kan maar een beperkt beeld van de lelijkheid geven.

De lelijkste soort van de reis was dus een zoogdier.



Eduard Sangster  ·  21 juni 2020  12:43

Oef, medio mei een mannetje in Leybocht, Duitsland. Dat is erg dichtbij...

Max Berlijn  ·  21 juni 2020  17:54

Zou dat verhaal echt kloppen??

Bert de Bruin  ·  21 juni 2020  20:07

Hoezo, Max? Ik heb een fotootje gezien. Niet echt kritisch bekeken, maar toch...

Dennis Meeuwissen  ·  21 juni 2020  20:15

Linkje naar foto?

Max Berlijn  ·  21 juni 2020  20:21

@Bert, geen idee maar foto’s heb ik ook, kleed (gedeeltelijk winter) beetje raar? en het verhaal heel raar...

Bert de Bruin  ·  21 juni 2020  20:28, gewijzigd 21 juni 2020  20:30

OK Max, ik hoorde en zag het via "mijn" whatsapp-groepje (Lazar en Dusan Brinkhuizen en Sybrand en ik). Weet verder geen details. Zou hem heel graag gezien hebben. Overigens heb ik geen link naar de foto...Zou jammer zijn als er iets niet klopt, zo'n mooie dwaalgast...

Wim Nap  ·  21 juni 2020  22:34

Toch lijkt ie best wel wat op de vogel van Anglesey. Linkje

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?