Long-billed Thrush · 03-03-2019 · Jim Corbett NP, India · Jaap Westra

Laurens Steijn  ·  3 maart 2019  13:41

Gaaf Jaap, 10 jaar geleden een vergelijkbare foto gemaakt, nu ook bij Forktail Creek?

Max Berlijn  ·  4 maart 2019  09:23, gewijzigd 4 maart 2019  09:25

Gaaf, ik moet deze soort nog voor mijn "false" Holarctische lijst. Ik had altijd hoop op een mooie trip in het westen van de Himalaya (Nepal) maar het aanbod hierop is eigenlijk nagenoeg 0. Mooie soorten als Spectacled Finch en Western Crowned Warbler zou je mooi kunnen combineren...

Jaap Westra  ·  4 maart 2019  09:57

Nee, niet bij Forktail Creek, maar open en bloot zien zitten in een klein beekje langs de doorgaande weg vlakbij de Corbett Jungle Inn.

Jurgen van der Meer  ·  5 maart 2019  14:39

@Max: ik had Long-billed Thrush en Spectacled Finch (1 man, meerdere vrouwen) in december op de Gorepani trek in Nepal. Is gemakkelijk zelf te doen in een dagwandeling. Ook zeer goed voor rovers.

Max Berlijn  ·  5 maart 2019  17:09, gewijzigd 5 maart 2019  17:16

Gaaf, heb je iets van een verslag?  Ben je met zo’n organisatie meegeweest? Ik heb hier wel eens over gedacht maar weet eigenlijk nier of je dan tijd hebt om te vogelen?

Remco Hofland  ·  1 mei 2022  10:40

Mede omdat mijn video-plug-commentaren interessante informatie opleveren (zie Arabische Trap) hierbij een linkje naar de andere geweldenaar onder de lijsters: Dark-sided Thrush (Zoothera marginata). De hier afgebeelde Long-billed Thrush is natuurlijk de echte koning, met zijn knoeperd van een snavel, maar die Dark-sided mag er ook zijn. De écht geweldige beelden beginnen na zo'n zes minuten van de video van maar liefst 17 minuten!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?