Siberische Boompieper · 12-10-2018 · Telpost de Puinhoop, Katwijk aan Zee · René van Rossum

Rudy Offereins  ·  12 oktober 2018  14:22

Knap vastgelegd René! Gezien het tijdstip van invoeren op wrn.nl moest je, net als gisteren, daarna snel naar de parkeermeter.

René van Rossum  ·  12 oktober 2018  14:33

Dank je Rudy ! Maar moet beter op foto te krijgen zijn ... zeker omdat het jaarlijkse aanbod groter wordt ! Eens komt DE foto :-)) Ene gewoon Parkmobile instellen vanaf de Puinhoop. Zie: http://www.trektellen.nl/count/view/111/20181012 voor de complete tellijst van vanmorgen.

Jan Hein van Steenis  ·  12 oktober 2018  14:40

Te dichtbij... koop dan ook een goedkopere lens, haha!

René van Rossum  ·  12 oktober 2018  14:51

;-)) Jan Hein: die heb ik ook ... maar je moet een keuze maken hè ;-))

Eduard Sangster  ·  12 oktober 2018  17:34

Rene, kan je niet een droontje kopen en laten hangen boven de puinhoop? Kan je alles vastleggen op HD video.

René van Rossum  ·  12 oktober 2018  18:01

Met die gedachten loop ik al een tijdje Eduard ... in het voorjaar achter een overtrekkende Wielewaal aan op telpost Berkheide. Maar waarschijnlijk geeft dit te veel verstoring. Vandaar dat dit me nog tegenhoud. Maar dit zal ongetwijfeld spannende beelden leveren. Weer eens wat anders !

Rubén Barone  ·  12 oktober 2018  20:22

Nice bird!

In the Canary archipelago it seems a more or less regular wintering species in the eastern islands (Lanzarote and especially Fuerteventura) during the last years. In any case, there are few confirmed records. The best site to find this pipit is Costa Calma, in the Jandía peninsula (Fuerteventura), where there are a few birds during the late autumn and winter. 

Eduard Sangster  ·  13 oktober 2018  18:07

Rene, ik denk dat het met de verstoring wel zal vallen. Vooral een kwestie van goed oefenen voor jou, zoals uitkijken voor nieuwsgierige meeuwen. 

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?