Desert Whitethroat · 28-06-2018 · Nabij Ruoqiang, Taklimakan woestijn, Xinjiang Province, China · Max Berlijn

Max Berlijn  ·  14 juli 2018  16:47, gewijzigd 14 juli 2018  16:48

Overigens zit dit taxon helemaal niet zo ver van de WP als verondersteld. Dit is west China met soorten als Baardmannetje, Wielewaal en Cetti's zanger dus wat dat betreft zou je echte minula gevallen vaker verwachten in de WP.

Norman Deans van Swelm  ·  14 juli 2018  19:52, gewijzigd 14 juli 2018  19:57

en dus een soort die vanzelfsprekend in het HWBP aan de orde komt:

At Last de HBWP delen zangvogels zijn binnen!!
en het resultaat is overweldigend. Voorgangers van de auteurs als Claud Ticehurst, Charles Vaurie, Karel Voous en Kenneth Williamson e.a.zouden met stomheid geslagen zijn bij het zien alleen al van het duizelingwekkend aantal foto's die voor een deel ook hun historische werk illustreren. Net op het moment dat ik er zelf Tureluurs van werd en besloten had me voortaan alleen nog met Lieveheersbeestjes bezig te houden ontdekte ik dat de auteurs zelfs nog een waarneming onthulden van een nieuw taxon (ondersoort, soort zelfs misschien?) voor Europa! NB in de lage landen would you believe it? Dus ik ga toch maar door, nu met de tekst van het boek dat de geschiedenis in zal gaan als het taxonomisch standaardwerk van deze eeuw!En niet duur hoor! Kopuh!

Norman

zie links hieronder:

zeer aanbevolen voor ringers, trektellers en vogelaars die thuis zitten maar ook voor hen die graag iets extras meenemen in het veld. Via deze

links ook een exclusief interview met de auteurs Lars Svensson en Hadoram Shirihai

https://www.nhbs.com/handbook-of-western-palearctic-birds-passerines-2-volume-set?bkfno=152433&ad_id=2846&utm_source=NHBS+News+%26+Updates&utm_campaign=d52a41f4b4-ornithology_july_2018_07_05_2018&utm_medium=email&utm_term=0_9dd4930fe0-d52a41f4b4-58479797&mc_cid=d52a41f4b4&mc_eid=b47562cbe5

https://blog.nhbs.com/author-interviews/handbook-of-western-palearctic-birds/

Edwin Russer  ·  17 juli 2018  13:06

Nog even geduld:-))

Max Berlijn  ·  20 juli 2018  15:35

Gewoon Veldshop Norman, mooi Nederlands bedrijf.

Norman Deans van Swelm  ·  21 juli 2018  15:02

Kende ik niet Max, schijnt ook nog goedkoper te zijn. Waarom ik refereerde aan NHBS is, behalve de goede service en dergelijke, het interview met beide grootmeesters.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?