Willem Pompert 28/02/1957 – 17/12/2017

Pim Julsing  ·  28 december 2017  15:45

Tijdens het vogels kijken ben ik vele malen Willem tegengekomen. Het was het type vogelaar/fotograaf die de hobby nog leuker maakte. Want voor de zoveelste keer pestvogels zien in Zandvoort enkele jaren geleden was fraai, maar de ontmoeting met Willem maakte dat ik met een lach op mijn gezicht weer op weg naar huis ging.  Het was altijd een goedlachse man met een sociaal karakter.

Ik wens zijn nabestaanden veel sterkte met het verlies van hun dierbare.


Met vriendelijke groet,


Pim Julsing

Jan Zwaaneveld  ·  23 december 2017  16:56

In de jaren '80 heb ik erg veel met Willem gevogeld, in de AW duinen, in de Flevopolders en op de Zuidpier van IJmuiden vooral, en daar bewaar ik mooie herinneringen aan. Samen ontdekten we ook onze eerste buitenlandse soorten. In 1980 reisden we een maand lang door heel zuidelijk Europa voor de vogels, met als hoogtepunt de aankomst op Kreta in de vroege morgen, met Aziatische Steenpatrijzen, Blauwe Rotslijsters en nog veel meer. In de jaren daarna reisden we een aantal malen door Spanje waar we zo'n beetje alle wenssoorten oprolden en bezochten we Zuid-Frankrijk (Camargue, Alpillen en Crau) en ook het Duitse Zwarte Woud. Willem was een fijn en enthousiast mens en ook al hebben onze wegen zich na mijn verhuizing naar Leerdam gescheiden, ik koester al die mooie (vogel)herinneringen met hem. 

Tom van Spanje  ·  23 december 2017  16:36

Goed dat hij een levensgenieter was, zal hem missen.

Arnoud B van den Berg  ·  23 december 2017  14:39


Kwam Willem geregeld tegen in de AW-duinen of op de Zuidpier. De laatste keer alweer een jaar geleden, bij de overwinterende Dwerggorzen van de Achterweg te Noordwijk. Het was toen schrikken want hij zag er zwaar gehavend uit. Hij vertelde net een zware operatie achter de rug te hebben maar was er opvallend nuchter en optimistisch over. 'Snel weer naar buiten om geen mooie vogels te missen.' Willem maakte prachtige foto's. Zoals op 3 maart van de Bruine Klauwier van Den Helder en eind juli dit jaar van de Steltkluten bij Spaarnwoude. Ik begrijp dat hij het plezier in het vogelskijken tot het einde toe wist vast te houden. Triest dat hij er niet nog meer jaren van kon genieten. Zijn familie en vrienden sterkte gewenst met het verlies.


Leo JR Boon  ·  23 december 2017  09:27

Helaas gaat er weer een vogelaar ons midden verlaten. Was altijd fijn om Willem tegen te komen, meestal in IJmuiden. Leuke en vrolijke man. Ik wens de familie en vrienden veel sterkte.

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?