Alles met de fiets… en soms per Fokker

Gijsbert van der Bent  ·  17 juli 2017  14:04

Zie je wel dat vroeger alles beter was (nou ja, behalve de optiek dan...). Je kon gewoon twitchen met een Fokker. Kom daar nu eens om!

Chris van Rijswijk  ·  17 juli 2017  15:02

Tjo, hebben we het als fotografen nu maar erg makkelijk!

Max Berlijn  ·  20 juli 2017  22:06

Mooi hoor, meer hiervan graag zolang de "voorraad strekt"! Als liefhebber van de Gestreepte Strandloper zou ik die plaat wel eens willen zien :-)

Vincent Hart  ·  25 juli 2017  12:44

Hier staan ze, Max: https://www.dutchavifauna.nl/record/25604

Heerlijk Ouweneeltje dit weer :)

Gijsbert van der Bent  ·  25 juli 2017  13:15

Goeie foto's! De ontdekker zou toen gesproken hebben van een steltloper 'met heel geen kenmerken'.

Jan Hein van Steenis  ·  25 juli 2017  16:40

Voor twitchen per vliegtuig kun je nog altijd in Duitsland of Groot-Brittannië terecht Gijs. Voor Fokkers is het misschien wat laat.

Teus Luijendijk  ·  2 augustus 2017  19:41

Wat een heerlijk verhaal, dank Gerard!

Harm Niesen  ·  6 augustus 2017  22:43

Bedankt Gerard! Ik prijs me gelukkig, Frans Kooijmans nog persoonlijk gekend te hebben. Als knulletje had ik een beroemde foto van een Brandgans, afkomstig van de allereerste vogelkalender van Het Vogeljaar, boven mijn bed hangen. God, wat was ik onschuldig.... Jan P. ( Strijbos voor de jonkies ) vertelde ons regelmatig hoe ergens in de jaren '30 Frans en Niko Tinbergen langs zij huis fietsten. Na de begroeting was het antwoord op de vraag waar ze heen gingen eenvoudigweg "Groenland". Vele weken later kwamen ze weer langs en was het antwoord op de vraag, waar zij vandaan kwamen opnieuw "Groenland". Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.... In de woorden van Jan P dus, en die hield erg van smeuïge verhalen.

In 1964 bracht ik als jong knulletje 3 maanden met Jan P ( toen 72 jaar jong ) op IJsland. Kamperend uiteraard, in exact zo'n katoenen enkeldaks tent met houten palen als op de foto in jou verhaal. Dubbeldaks is voor mietjes... maar het regent nogal eens op IJsland ( mooi weer=geen wind, volgens een plaatselijke dominee, regenen heeft daar niets mee te maken, dat doet het elke dag ) en één keer aanraken van het tentdoek zorgt voor blijvende lekkage... En katoen heeft onverwachte nadelen: de plaatselijke koeien consumeerden vitale onderdelen van het tentdoek. 

Albert de Jong  ·  9 augustus 2017  16:32

Als broekie smul ik van zulke verhalen uit het pionierstijdperk!

Gerben Mensink  ·  11 augustus 2017  08:22

Prachtig verhaal, mooi geschreven!

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?