Sound recorders and parabolic dish

Twan Mols  ·  20 mei 2017  12:12

Thijs

Hartelijk dank voor het delen van je bevindingen. Hierdoor kan ik weer verder met het verbeteren van mijn set up. (Ik heb nl geen zin om een tellinga aan te schaffen)

Groeten Twan

Johan van 't Bosch  ·  23 mei 2017  08:27

Leuk stuk, Thijs. Dankjewel voor het delen van je ervaringen. Ik blijf toch gewoon nog even bij alleen mn recordertje.

Rob van Bemmelen  ·  23 mei 2017  08:38

Ha Thijs, hoe zit het bij dodotronic met de voeding? En herinner ik me goed dat er geen aan/uit switch op zit (m.a.w., hij neemt continue op)? Over beide dingen hebben we het volgens mij wel eens gehad, maar ik kan me niet meer herinneren hoe het zat.

Thijs Fijen  ·  23 mei 2017  09:42

De voeding van de Dodotronic parabool gebeurt adhv je recorder (phantom power dus, geloof ik). Er zitten geen batterijen in en er is geen aan/uit switch. Ik heb niet het idee dat het belachelijk veel batterij kost. Een microfoon gebruikt zelf nauwelijks stroom. 

Ondertussen ben ik nog te weten gekomen dat ik mijn microfoon verder naar voren moet schuiven. Daardoor steekt de microfoon iets uit ten opzichte van de paraboolrand. 

Dan heb ik nog nieuwe info over de Olympus LS-14: daar kun je de 3e microfoon uit zetten en dan is hij net zo goed als de LS-12, maar weliswaar met een iets grotere opslagcapaciteit. 

Rob van Bemmelen  ·  24 mei 2017  12:02

Bedankt Thijs. Ik zie nu dat de huidige Telingas ook gevoed worden vanuit de recorder.

Het uitsteken van de microfoon tov de paraboolrand is ook te zien op dit plaatje. De groene schijf waar de microfoons op zitten lijkt me niet heel stevig. Durf je (nu dat de microfoon uitsteekt) de parabool op die zijde neer te leggen? Als je 'm andersom legt ligt hij op het snoertje op de achterzijde, dat lijkt me ook niet optimaal...

Thijs Fijen  ·  25 mei 2017  09:19

Dat plaatje is super stevig. Geen enkel probleem om hem daarop te leggen. Je kan em bij langer vervoer ook weer naar achteren schuiven, 10 seconden werk.

Bruce Rutkoski  ·  3 juli 2017  19:09

U wilt misschien kijken naar de Wildtronics All Purpose Parabolic Kit. De kosten zijn vergelijkbaar, het wordt beter gemaakt en lost de problemen op die u over de Dodo klaagt. www.wildtronics.com

Ivano Pelicella  ·  16 december 2017  23:15

Hi all

Thjis has got a very old version of the parabolic Hi Sound. Now all the problem are solved in the new release. Frst of all an important considerazion: the microphone back must be inline with the handle else the sensor are not on the focus of the dish: the metal of the microphone must not protrude from the back of the handle.

Here the improvements:

- the handle is improved.

- the point from which the cable comes out from the microphone is really good protected by a grommet

- the cable was changed with a stronger one and with a double shielded isolation in order to improve the isolation from external interferencies

- the ring that fixes the dish is now thicker so the stability problem is solved Moreover the withscreen is a lycra tissue and it's almost completely transparent to the sound.

Hi Sound parabolic microphones are equipped with 4x Primo EM172 capsules for the stereo version and 2x EM172 + 2x EM184 for the mono, the best SNR sensors on the market 

Ivano

Dodotronic

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?