Profielen - het instellen

Wietze Janse  ·  23 mei 2016  18:50, gewijzigd 23 mei 2016  18:50


In het veld hoor ik af en toe opmerkingen over het feit dat instellen van profielen op dit moment niet even gemakkelijk en duidelijk is.

Mijn vraag is, is dat zo?

Er ligt verder een voorstel om dit als volgt te vereenvoudigen:

- Bij aanvang krijgt ieder een standaard profiel (CDNA+ soorten krijg je actief via push/mail, andere soorten niet)
- Gebruiker kan hierin soorten aan-/afvinken, zodat hij alleen nog de soorten krijgt die hij wil ontvangen
- Gebruiker kan straal instellen voor deze soorten
- Gebruiker kan daarnaast nog lokaal profiel instellen/toevoegen waarbinnen als ontvangen wordt, als nu
Bij in gebruik neming zal iedereen 1x profielen opnieuw moeten instellen, dit goed communiceren.


Wat is jullie mening over bovenstaand voorstel en betere ideeën welkom.


Bart-Jan Prak  ·  23 mei 2016  23:22

Het zelf kiezen van soorten ben ik een groot voorstander van. Ik ben niet zo gecharmeerd van het trekken van een cirkel in je gekozen profiel. Als ik bijvoorbeeld een lokaal ToH profiel wil instellen krijg ik er een stuk Noordoostpolder en/of Overijssel of Noordzee bij en dat is niet wat ik vraag.  In de vorige versie kon je dit nauwkeurig per atlasblok aangeven. Dit vond ik gebruiksvriendelijker en nauwkeuriger. Als het anders kan graag. 

Michel de Lange  ·  25 mei 2016  19:59, gewijzigd 25 mei 2016  20:03

Hoi Wietze,

Ik vind het onderscheid tussen "CDNA soorten" en "nieuw voor Nederland" nogal grof dus soorten aan/af-vinken scheelt een hoop irritatie. Dit hadden we toch al (?) maar het zou een verbetering zijn tov de huidige situatie.  

Ik heb geen idee wat "Andere" betekent en mis vlinders, libellen en zoogdieren.   Gr. M.

Jeroen van Vianen  ·  29 mei 2016  17:22

@Bart-Jan: het oude systeem was gebaseerd op semafooncodes en atlasblokken en het nieuwe op GPS coördinaten. Bedenk ook dat als je een cirkel trekt: wat is de kans dat er nu juist iets in die cirkel gezien wordt, bijvoorbeeld Noordzee of omliggende provincie dat je toch niet wenst te ontvangen? Er zijn nog steeds heel veel kilometerblokken in Nederland waar niks gemeld wordt.

@Michel: andere = zoogdieren + vlinders + libellen

Gebruikers van het forum gaan akkoord met de forumregels.

Feedback?